900727_4.jpg

جشنوارهٔ هنری «پرسبوک»، که در فضای مجازی و بر روی اینترنت برگزار می‌شود، برگزیدگان دومین دورهٔ خود را شناخت.
مسئولیت انتخاب اولیهٔ آثار در این دوره‌ بر عهدهٔ رزیتا شرف‌جهان، شادی قدیریان، کامبیز صبری و ملک دادیار گروسیان بود و آثاری که در مرحلهٔ اول توسط این افراد انتخاب شدند در مرحلهٔ بعد توسط ادوارد لوسی اسمیت، زیگی گــلدینگ، جیل ارزن، علیرضا سمیع‌آذر و نازلی مدکور مورد داوری و ارزیابی قرار گرفتند تا برگزیدگان رشته‌های مختلف این جشنواره معرفی شوند. در این میان در بخش «عکاسی» و پس از انجام داوری در ‌‌نهایت بهاره بیشه، جلال سپهر (عکس بالا) و نیما سنبلستان بعنوان برگزیدگان دومین دورهٔ جشنوارهٔ هنری «پرسبوک» در بخش «عکاسی» معرفی شدند. همچنین آرش اشکر عکاس منتخب مردمی و رسول کمالی عکاس منتخب ندا درزی (طراح و بانی جشنواره) معرفی شدند.

  در این دوره تکنیک و موضوع کار‌ها در فراخوان «آزاد» اعلام شده بود و جشنواره در ۷ گرایش نقاشی، عکاسی، مجسمه، ویدئو، اینستالیشن، پرفورمنس و وب‌آرت برگزار شد. ۲۶۲ هنرمند در بخش نقاشی، ۱۳۰ هنرمند در بخش عکاسی، ۳۲ هنرمند در بخش مجسمه‌سازی، ۱۲ هنرمند در بخش اینستالیشن، ۲۷ هنرمند در بخش ویدئوآرت، ۵ هنرمند در بخش وب‌آرت و ۶ هنرمند هم در بخش پرفورمنس در این دوره شرکت کردند. قرار است آثار برگزیده در سایت «پرسبوک آرت» و مراکز معتبر هنری معرفی شده و در صورت امکان منتخبی از این آثار هنری معاصر ایران در شماری از گالری‌های داخلی و خارجی نیز به نمایش درآید.
  این جشنوارهٔ هنری مجازی در تابستان ۲ سال اخیر با هدف اثبات اینکه می‌توان فرهنگ را از طریق رسانه‌های عمومی گسترش داد میزبان جوانان هنرمند ایرانی بوده است. جشنوارهٔ هنری «پرسبوک» می‌کوشد با شناسایی و معرفی استعدادهای جوان، فرصت پیشنهاد اسامی متنوع‌تری برای عرصهٔ هنر حرفه‌ای ایران را فراهم آورد. دست‌اندرکاران این رویداد هنری معتقدند رسانه‌هایی چون اینترنت می‌توانند دسترسی آسانی را به آثار هنرمندان در سراسر جهان فراهم سازند و بعلاوه این رسانه‌ها باوجود کاربری‌های گسترده همچنان از بسیاری معایب و دسته‌بندی‌های رایج و سود‌جویی‌ها مصون مانده‌اند. در نتیجه بهتر است تا نسل جوان هنرمندان تجسمی، بیش از هر گروه دیگری آیندهٔ خود را در مراودات این عرصه جستجو ‌کنند.