900727_1.jpg

چهارشنبه ۲۷ مهر ۹۰ در یکصد و شصتمین نمایشگاه موزه عکسخانه شهر ۳۰ عکس عبدالله میرزای قاجار از مجموعه محمد علی جدیدالاسلام به نمایش گذاشته می‌شود.
دریاداشت این نمایشگاه آمده است: «دومین عکاس مشهور و پرکار ایرانی (بعد از آقا رضاخان اقبال السلطنه) که نمونه عکس‌های برداشته شده توسط او به فراوانی درآلبوم‌های کاخ گلستان و در دست خانواده‌ها و اشخاص دیده می‌شود ٰ عبدالله میرزا فرزند جهانگیر میرزای قاجار است. عبدالله میرزا در حدود سال ۱۲۶۶ ه. ق چشم به جهان گشود و پس از انجام تحصیلات مقدماتی وارد مدرسه دارلفنون شده به تکمیل معلومات خود پرداخت. و فن عکاسی را فرا گرفت و در عکاسخانه مبارکه دارلفنون به کار مشغول شد. به دلیل ذوق و شوق فراوان به هنر عکاسی و چاپ در زمان وزارت علوم علیقلی میرزا اعتضاد السلطنه با کمک معیر الممالک در حدود سال ۱۲۹۵ ه. ق به فرنگستان فرستاده شد تا در این رشته‌ها هنر خود را تکمیل نماید.»
علاقمندان می‌توانند برای بازدید از ۲۷ مهر تا ۱۷ آبان شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه ۹ تا ۱۳ (بجز جمعه‌ها و ایام تعطیل) به موزه عکسخانه شهر میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز، مراجعه کنند.