900803_4.jpg

جمعه ششم آبان نمایشگاه عکس امیر موسوی با عنوان «سرزمین عجایب» در گالری آران افتتاح می‌شود.

در مقدمه نمایشگاه آمده است:
«بازی کردن با فرم‌های موجود در محیط پیرامون بدون کوچک‌ترین تغییر در آنها عنصر اصلی آثار امیر موسوی می‌باشند. تکرار عناصر ثابت در کنار متغیر‌ها و پیداکردن نقاط مختلف تمرکز. حذف کردن و رسیدن به ساده‌ترین شکل خطوط و سطوح. ثبت کردن آنچه از نظر او زیباست. در مجموعه جدید سرزمین عجایب، زمان متوقف می‌شود گوئی دیوار نگاره‌های شهر در خیره گی بیننده را برانداز می‌کنند. نقاشی‌های دیواری به عکس مبدل شده و نهایتا «با چاپ روی بوم مجددا» به نقاشی تبدیل می‌شوند. بازی نور و سایه و چیره دستی هنرمند در به ثبت رساندن زوایای خاص است که آثار این عکاس را متمایز می‌نماید.
به گفته خود او: ‌.
همانگونه که نمی‌شود شعر را معنا کرد، من از ترجمان عکس‌هایم گریزانم.
آنقدر می‌دانم که با عکس برخورد نقادانه، مستند گونه، اجتماعی و یا مفهومی ندارم.
از نقاشی به عکاسی رسیدم. از‌‌ همان ابتدا عاشق سطح بودم، و سطح دار‌ترین سوژه برای سلیقه‌ام دیوار‌ها بودند و پر از زندگی. دیوار‌ها شخصیت یک شهرند. نقاشی‌ها دیواری که البته ارزان‌ترین شکل برای زیباسازی شهریست و چند سالیست که دوباره رواج پیدا کرده است.
اتفاق بودن این نقاشی‌ها بروی دیوارهای ناصاف و کج و معوج و بافت دار بجای مرمت و یا نوسازی آنها و طنازی این سروهای ایستاده بر دیوار‌ها یی که شاید سال دیگر مخروبه‌ای بیش نباشند برایم نمود واقعیتی است از سرزمین ماست، سرزمیی که در آن زندگی می‌کنیم.. دیوارهایی که از کنارشان گذر می‌کنیم بدون آنکه صدایشان را بشنویم.»

نمایشگاه تا ۱۸ آبان از ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد. گالری جمعه‌های غیر افتتاحیه تعطیل است.
گالری آران، خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲