900810_1.jpg

جمعه سیزدهم آبان نمایشگاه عکس‌های آرش اشکر و صمد قربان‌زاده با عنوان «انهدام یک رویا» در نگارخانه وصال شیراز افتتاح می‌شود.
این نمایشگاه نگاهی دارد به آثار اخیر این دو عکاس که در عرصه عکاسی فتو مونتاژ فعالیت می‌کنند.

در مقدمه این نمایشگاه یکی از عکاسان مطرح کروات خانم می‌رلا پیند ژاک نوشته است:
 «وارد شوید
به دنیای دو ذهن متفاوت و زیبا… دنیای از دریچه چشم آن‌ها… دنیایی از رویاهای نابود شده…
الهام و خلاقیت بی‌‌‌نهایت در توصیف احساسات، ترس‌ها و حالات ذهنی، تجربیات و بالا‌تر از همه زندگی»
وی در مورد کارهای آرش اشکر این گونه سخن می‌گوید: «هر قسمت از کار‌هایش هدف و معنا دارد. هر عکس، قصه‌ای باز گو می‌کند، قصه‌ای از یک رویا، یک آرزو، ازهر آنچه که سزاوار آنیم اما به آن نمی‌رسیم. قصه‌هایی غمناک از رویاهایی که زاییده زندگی ست که در آن، ساده‌ترین چیز، ساده‌ترین رویا، به حقیقت نمی‌پیوندد و در هیچستان وجودمان گم و بکر باقی می‌ماند. دنیایی سیاه و سپید که مرزلاعبور برای برخی از ما را به تصویر می‌کشد، مرزی که بعضی از ما هرگز بدان نمی‌رسیم. عکس‌هایی که می‌آموزند باختن سهمی از زندگی همه ماست.
نگاه این هنرمند جوان نیز به خاطرمان می‌آورد که دنیای ما جایی شده که در آن یک رویا تنها برای انهدام زنده می‌ماند.»
و سپس نظر خود را در مورد کارهای صمد قربان‌زاده بیان می‌کند: «عکس‌هایی متفاوت اما به طریقی مشابه که شما را به جستجوی جزئیات فرا می‌خواند تا از ورای آن داستان را ببینید و سمبل‌ها را درک کنید، تا بیاندیشید و خیره بمانید تا زمانی که انچه را می‌بینید عمیقا حس کنید. وی از زندگی روز مره در عکسهای خود بهره می‌گیرد، چیزهایی که در خانه‌هایمان همواره می‌بینیم. با استفاده از همین سوژه‌های ساده هر روزه به ما می‌نمایاند که چطور زندگی می‌کنیم و حقیقتا برای چه زندگی می‌کنیم. زندگی بنا شده… هر روز یکسان، هر روز می‌بازیم، هر روز می‌بریم، با این وجود هر زمان بخواهیم واقعیت خود را بیابیم، یک رویا را نابود می‌کنیم و به دنیای حقیقی چشم باز می‌کنیم، به حقیقت زندگی‌هایمان…. زندگی در شکل و معنای واقعی‌اش.»
او در در ادامه می‌گوید: «وارد شوید به دنیایی که همین الان پیرامون شماست، فقط کافیست رویای خود را به انهدام بکشانید تا زندگیتان را در این هنر والا به نظاره بنشینید.
زندگی در هیبیت حقیقی‌اش…»

افتتاحیه: جمعه سیزدهم آبان ماه ۱۳۹۰ ساعت پنج بعد از ظهر
نمایشگاه تا پنج شنبه ۱۹ آبان ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱ و بعد از ظهر از ساعت ۱۷ تا ۲۰ ادامه دارد.
مجموعه فرهنگی و هنر وصال، شیراز، چهار راه پانزده خرداد، ابتدای خیابان انقلاب