900810_2.jpg

 ۱۶ تصویر، ۱۶ زاویه دید، ۱۶ زندگی… عکس‌هایی که هر کدام زاویه دید عکاس را به نمایش می‌گذارند و نگاه او را به زندگی و ساده بودنش در عین پیچیدگی… عکاس این عکس‌ها فقط صحنه‏‌ای از نمایشی را ثبت نکرده، بلکه با تماشای آن صحنه از زاویه دید خودش به برداشتی از معنای آن رسیده و خود صحنه‌ای دیگر را خلق کرده است.
کادربندی‌های خوب این عکس‌ها موجب شده که خودشان معنایی داشته باشند جدا از نام و مفهوم نمایشی که به اجرا رسیده است. البته تاکید بیش از حد روی جزئیات و اینکه هر جزء معنایی را دربردارد و بیهوده در کادر جای نگرفته، این تصور را بیشتر می‌کند.
هر کدام از این عکس‌ها جدا از احساسی که به مخاطب منتقل می‌کنند، موقعیت‌های مختلفی را برای او تداعی می‌کنند که چه بسا بار‌ها و بار‌ها تجربه‏‌اش کرده باشد. شاید اگر قرار باشد در جمله‏‌ای آن‌ها را توصیف کرد، بتوان گفت عکس‌هایی که برداشتی دیگر از عکاسی تئا‌تر را به همراه دارند که اگرچه ممکن است خارج از کارکرد رسانه ای‌اش باشد، اما با معنایی عمیقی که دربردارند، همپای خود نمایش‌ها پیش می‌روند و اصلا جزئی از نمایش و کامل کننده مفهوم نهایی آن می‌شود.
ویژگی اصلی این عکس‌ها مفهومی است که به دنبال دارند و این یا به دلیل موقعیت صحنه پیش آمده و یا حرکت بازیگران و نور و زاویه دید عکاس آن را موجب شده است و نیز اینکه هیچ کدامشان را نمی‌شود تعریف کرد. شاید به این دلیل هم باشد که عکاس، به قول خودش، عکاسی را از طبیعت و آدم‌های اطرافش فراگرفته است؛ آدم‌هایی که در روزمرگی‌هایشان گم شده‌اند…

نمایشگاه عکس تئا‌تر مهرداد متجلی با نام «مونولوگ سکوت» از ۱۵ مهر تا ۲۱ مهرماه در «نگارخانه میرمیران» خانه هنرمندان ایران برپا بود.
و برای دومین بار با اضافه شدن ۲ فریم عکس به‌‌ همان مجموعه از ۱۴ آبان تا ۲۰ آبان ماه در «کافه گالری ایرانشهر» برپا خواهد بود.
افتتاحیه شنبه ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۰ ار ساعت ۴ الی ۸ شب
بازدید همه روزه تا ۲۰ آبان ماه از ساعت ۴ الی ۹ شب، جمعه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر الی ۹ شب
‎کافه گالری ایرانشهر، خیابان ایرانشهر، خیابان برفروشان، ضلع شرقی خانه هنرمندان ایران، تماشاخانه ایران شهر، طبقه دوم