کارگاه یک‌روزه «پردازش رنگ و نور در عکاسی» جمعه ۱۳ آبان در در دو بخش صبح و عصر، همزمان و همراه با اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در انجمن عکاسان دنا برگزار می‌شود.
در کارگاه پردازش رنگ و نور در عکاسی «احسان قنبری فرد» مباحثی را در خصوص چگونگی ویرایش و پردازش رنگ و نور در عکاسی ارائه می‌کند.

دو نرم افزار قدرتمند Adobe Bridge و Adobe Camera Raw در این ارائه مورد بررسی قرار می‌گیرد و اطلاعات و جزییات مورد نیاز عکاسان حرفه‌ای برای کار با این نرم افزار‌ها در جهت مدیریت فایل‌های Raw و پردازش فایل‌های خام در این دو نرم‌افزار آموزش داده خواهد شد.
Adobe Bridge، نرم افزار قدرتمند اما مهجوری است که به همراه نسخه‌های نهایی فتوشاپ ارائه می‌شود و به منظور مدیریت فایل‌های خام و نیز جست‌و‌جو، دسته بندی و کار بر روی آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار ضمن ضمن امکان سهولت دسترسی و گذار در میان انبوه فایل‌های خام، امکانات مفید در زمینه مدیریت عکس‌ها، امکان انتقال آسان عکس‌ها به نرم‌افزارهای Adobe Camera Raw و Adobe Photoshop و تعامل چند سویه میان این نرم‌افزارهای پردازشگر را فراهم می‌آورد.
Adobe Camera Raw نیز نرم افزار قدرتمند ویرایش و پردازش فایل‌های خام است که دانش استفاده از آن برای هر هنرمندی که عکاسی را به صورت حرفه‌ای و دیجیتال دنبال می‌کند ضروری است. ضعف دوربین‌های عکاسی دیجیتال در پردازش و پروسس رنگ و نور در دوربین از نکات مورد اذعان سازندگان دوربین‌های دیجیتال، از مبتدی تا پیشرفته است و همین امر ضرورت پردازش و ویرایش دقیق عکس را در نرم افزارهای مبدل، روشن می‌کند.
در این کارگاه نسخه Adobe Bridge Cs۵ و نیز نسخه Adobe Camera Raw ۶. ۵ ارائه و مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مباحث: تنظیم رنگ و نور، مفاهیم: ماهیت فایل‌های Raw، ویرایش غیر تخریبی، هیستوگرام، کانتراست و نیز روش‌های اصولی پردازش و ویرایش رنگ و نور، نویزگیری، شارپ سازی و رفع دیستورشن و خطاهای اپتیکی موجود در عکس‌های دیجیتال خام مورد بررسی و آموزش قرار خواهد گرفت.
شرکت در این کارگاه برای علاقمندان به هنر عکاسی آزاد است.