900819.jpg

پنجشنبه ۱۹ آبان نمایشگاه هستی ظهیری با عنوان «شهرک غرب» در نگارخانه تماشای شهر قزوین افتتاح می‌شود.
۲۳ عکس ۳۰×۴۵ سانتی‌متر که بصورت آنالوگ در دوسال گذشته از شهرک غرب عکاسی شده در این نمایشگاه ارایه شده است.
«هستی ظهیری» فارغ التحصیل کار‌شناسی رشته فیزیک هست و عکاسی را از سال ۱۳۸۷ شروع کرده است و این اولین نمایشگاه انفرادی اوست.

ظهیری درباره این نمایشگاه می‌گوید: «در پی گذراندن دوره‌های تخصصی عکاسی در انجمن سینمای جوان قزوین علاقه‌مند بودم تا اولین نمایشگاه انفرادیم را در این شهر برگزار کنم. مجموعه «شهرک غرب» تلاشی مستندگرایانه به مناظر شهری یکی‌ از محلات منطقه ۲ تهران است. آثار این نمایشگاه به زودی در تهران به نمایش در می‌آید.»

در یادداشت عکاس در بروشور ۱۶ صفحه‌ای این نمایشگاه آمده است:
«مجموعه شهرک غرب تلاشی ست برای نگاهی‌ مستند گرایانه به مناظر شهری یکی‌ از محلات منطقه ۲ تهران…
در مرداد ۱۳۸۹ پس از سال‌ها زندگی‌ در قزوین به تهران برگشتم و در منطقه شهرک غرب ساکن شدم. برای من که می‌توانستم مدتی‌ به دور از دغدغه‌های دیگر به گشت زنی در خیابان‌های این مکان بپردازم خلوتی و سکوت این منطقه و رفتارهای مبتنی‌ بر بی‌تفاوتی ساکنین شهرک توجهم را به خود جلب کرد.
با توجه به پیشینه این منطقه که در سال هزار و سیصد و چهل توسط معماران و طراحان آمریکایی برای اسکان افراد خارجی‌ ساکن پایتخت ساخته شده بود بنظر می‌اید که بیش از هر جای دیگری در تهران به غرب شباهت دارد. هرچند در سال‌های اخیر به دلیل افزایش جمعیت و آب وهوای نسبتا مناسب بسیاری از ساختمان‌های ویلایی در حال تبدیل شدن به مجتمع‌های چندین طبقه و پرجمعیت هستند اما همچنان محیط شهرک به ‌گونه‌ای سرد و مدرن در میان کلان شهر شلوغ تهران خودنمایی می‌کند.
با توجه به نگاه مستندی که داشتم سعی کردم بخشی از ناهمگونی‌های ظاهری این منطقه را که‌گاه نشان دهندهٔ پیشینه و قدمت این مکان و‌گاه نشان دهندهٔ زندگی‌ تعدادی از افراد کم بضاعت است را نیز در مجموعهٔ خود داشته باشم.»

گالری تماشا، قزوین، میدان میرعماد، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد