900824_4.jpg

گالری آرته با نمایشگاه عکس‌های زینب ثقفی جمعه بیست و هفتم آبان افتتاح می‌شود.
عنوان این نمایشگاه «باقیمانده‌ها» است و درباره آن به قلم عکاس آمده است:

باقیمانده‌ها…
«مواجهه با بشر ساخت‌ها از سه جنبه قابل بررسی است، اولین جنبه قدرت است که به رخ کشیدن حضور قطعی بشر در محیط ساخت سازه‌اش و تحمیل آن به بستر طبیعی احساس می‌شود، پس از آن روند زوال از لحظه پایان یافتن ساخت آغاز می‌گردد و تا ویرانی کامل ادامه می‌یابد. در هر دوی آن‌ها چه هنگام قدرت نمایی و چه هنگام زوال تعامل با طبیعت وجود دارد.
طبیعت روال خود را طی می‌کند، به گذر خود ادامه می‌دهد و در گذشتن از بشر ساخت‌ها گاهی وسیله‌ای می‌شود که بشر با آن می‌سازد و گاهی شازه‌ها را در خود تحلیل می‌برد و نابود می‌کند، حال این بشر ساخت‌ها از هر جنس و هر ماده‌ای که باشند از این تعامل جدا نیستند، چه مستقیما از جنس طبیعت باشند چه از جنس نوعی مادهٔ فرآوری شده پیچیده.
تصاویر مجموعه حاضر این روند سه گانه را بر هم نهاده است و در یک قاب به چالش ذهنی می‌کشاند.
در جهان باقیمانده‌ها دو گونه موازی حیات می‌یابند، زمانی با هستهٔ باقیمانده مواجهیم و در جایی دیگر با پوسته باقیمانده. مانند میوه درختی است که گندیدنش از پوسته خود شروع می‌شود تا زمانی که هسته به زمین بر می‌گردد و در میوه دیگر از هسته می‌گندد تا به ویرانی پوسته خود برسد. حال نمی‌دانم در کجای این چرخه باقیمانده قرار می‌گیریم؟!»

زینب ثقفی متولد ۱۳۶۳ در تهران است کار‌شناسی عکاسی را در دانشگاه هنر خوانده و دانشجوی کار‌شناسی ارشد عکاسی در‌‌ همان دانشگاه است. برگزیده مسابقه روز جهانی اسکان بشر، دانشگاه وست مینستر لندن، شرکت در ۴ نمایشگاه گروهی و عضویت در گروه هنری ۸/۳۰ در کارنامه هنری‌اش ثبت شده است.

زمان: گشایش، ۲۷ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۴ تا ۹ شب
بازدید روزانه ساعت ۴ تا ۸ شب تا ۱۱آذر ادامه خواهد داشت
گالری آرته، خیابان شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، ۲۰ متری گلستان، ۱۲ متری دوم، پلاک ۳