900901_1.jpg
 

جمعه چهارم آذر ۹۰ نمایشگاه عکس حسن رجبی با عنوان «به سوی بهشت» در گالری هفت ثمر افتتاح می‌شود.
مجموعه عکس (به سوی بهشت) نگاهی مستند نگارانه به مناظر شهری با موضوع درخت دارد که در زمستان سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ به صورت رنگی و با دوربین آنالوگ ۱۳۵ عکاسی شده‌اند.
تعداد ۲۹ عکس در اندازه ۶۰×۴۰ سانتی‌متر در این نمایشگاه ارایه شده است.
نمایشگاه حاضر هفتمین نمایشگاه انفرادی حسن رجبی‌نژاد است و عکس‌های او در بیش از ۱۵ نمایشگاه گروهی در ایران و خارج از کشور به نمایش در آمده است.
 حسن رجبی‌نژاد فارغ التحصیل کار‌شناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران، هم اکنون عضو هیات علمی و مدیر گروه عکاسی دانشگاه هنر اصفهان است و از سال ۱۳۸۲ تاکنون به تدریس عکاسی در دانشگاه‌های ایران می‌پردازد.
وی عکاس برگزیده سومین جشنواره عکسهای دریایی ایران ۱۳۸۵، دیپلم افنخار و تندیس نهمین دو سالانه عکس ایران، عضویت در انجمن عکاسان ایران و عضویت در گروه عکاسان ۲۰ را در کارنامه هنری خود دارد.
در مقدمه نمایشگاه آمده است:
 «برگ ریزان که می‌شود، درختان برای ماندن نفسهای آخر را می‌کشند، کشاکش بین بودن و نبودن. زمستان که فرا می‌رسد دیگر تکلیف درخت روشن است.
اگر در چنته چیزی داشته باشی و صبور باشی، پایه‌هایت محکم می‌شود، سر خم نخواهی کرد، طلقت می‌آوری، راست قامت و پایدار خواهی ماند حتی در سرما و بوران زمستان، همچون سرو سبز خواهی ماند.
سرو سهی زمستان و تابستان نمی‌شناسد، طاقت می‌آورد و چنان صبورانه ایستادگی می‌کند، گویی همیشه بهار است. وچنین است که هزاران سال در فرهنگ یک ملت ریشه می‌دواند.
اگر مانند سرو ریشه دار و با اصل و نسب باشی همچون زمردی بر انگشتری شهر ایرانی خود نمایی خواهی کرد. در گرما و سرما رنگ عوض نخواهی کرد و عریان نخواهی شد، چه در باغی وسیع باشی، چه تک وتن‌ها، چه در انتهای بن بستی طویل و چه در سکوت و خلوت کوچه‌های ویران کاهگلی، آنچه با خود داری بسی امید و دلگرمی است.
در گرما و سرما، در ویرانه‌های بغرنج زمانه، حتی اگر در ناکجا آباد باشی، باز هم یاد آور بهشت خواهی بود و به سویت خواهم آمد.»

افتتاحیه نمایشگاه: جمعه ۴ آذر ۹۰ از ساعت ۱۶ الی ۲۰
نمایشگاه تا چهارشنبه ۹ آذر از ساعت ۱۶ الی ۲۰ ادامه دارد.
گالری ۷ ثمر، خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸