دبیر «دومین جشنواره سراسری عکس گلستانه» از پیشبینی دو برنامه عکاسی از مراکز تحت پوشش مؤسسه خیریه گلستان علی (ع)، با هدف آشنایی بیشتر عکاسان با موضوعات مورد نظر این جشنواره، خبر داد.
فرامرز عامل بردبار در نشست خبریای که با حضور خبرنگاران رسانههای مختلف و به منظور تشریح اهداف و برنامههای این جشنواره برگزار گردید، ضمن اعلام خبر فوق، اظهار داشت: نوبت نخست در روز جمعه ۳۰ دی، برای حضور در خوابگاه محمدی (کودکان ۸ تا ۱۴ سال) و خوابگاه ۱۵ خرداد (نوجوانان ۱۴ تا ۱۸ سال) برنامهریزی گردیده و نوبت دوم در روز پنجشنبه ۶ بهمن برای عکاسی از کارگاه عشرتآباد و خوابگاه مرحوم پژمان (کودکان ۲ تا ۸ سال) تدارک دیده شده است.
وی افزود: علاقهمندان امکان حضور در هر دو برنامه عکاسی را دارند و برای این امر باید در روز سهشنبه ۲۷ دی از ساعت ۹ تا ۱۶ ضمن حضور در دبیرخانه این جشنواره واقع در مشهد – سه راه ادبیات – بین ابن سینا ۶ و ۴ – مؤسسه گلستان علی ثبت نام کنند. همچنین کسانی که امکان ثبت نام حضوری را ندارند می‌توانند فقط تا تاریخ ۲۷ دی، تقاضای حضور، مشخصات کامل و شماره تماس خود را به ایمیل aksegolestaneh@gmail. com ارسال نمایند.
بردبار یادآور شد: با عکاسانی که قبلاً بهصورت حضوری و یا تماس تلفنی ثبت نام کردهاند نیز، از سوی دبیرخانه تماس حاصل خواهد شد.
دبیر جشنواره گلستانه در بخش دیگری از صحبت‌هایش، تأکید کرد: عکاسان محترم را به این موضوع توجه می‌دهیم که رویکرد جشنواره در بخش ب (مراکز نگهداری جهت رشد فکری و جسمی کودکان بیسرپرست و بدسرپرست) نگاه مثبت و حمایتآمیز به این مراکز و در راستای ترویج و تبلیغ این امر انساندوستانه می‌باشد.
در ادامه این نشست خبری اعلام شد: با توجه به افتتاح نگارخانه گلستان علی (ع)، و در راستای آشنایی عکاسان با رویکرد این جشنواره، ۹۰ اثر راه یافته به نخستین جشنواره عکس گلستانه، در آن نگارخانه (واقع در مشهد – خیابان دانشگاه – چهارراه دکترا – جنب دانشگاه ۲۹ – معاونت فرهنگی، هنری گلستان علی) به نمایش درخواهد آمد. این نمایشگاه ساعت ۱۷ یکشنبه ۲۵ دی افتتاح می‌شود و تا پنجشنبه ۲۹ دی صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۱۹ برای بازدید عموم دایر است.
در پایان این نشست خبری اعلام شد: جشنواره سراسری گلستانه از سال آینده به دوسالانه و در دو بخش فیلم و عکس تبدیل می‌شود، به گونهای که یک سال در قالب جشنواره فیلم کوتاه و انیمیشن و سال بعد در قالب جشنواره عکس برگزار خواهد شد.