دبیرخانه سوگوار ۷۲ راوی آسمان اسامی برگزیدگان این مسابقه را به شرح زیر اعلام کرد.
در بخش تک عکس، نفر اول امیر عنایتی از تربت حیدریه ۱۵ میلیون ریال و لوح تقدیر، نفر دوم جلال شمس آذران از تبریز ۱ میلیون ریال و لوح تقدیر، نفر سوم امیر علی جوادیان از تهران ۵ میلیون ریال و لوح تقدیر، همچنین هیأت داوران، بی‌بی منور پروانه حسینی از مشهد، پدرام اجتماعی از بجنورد، امین پاسی شیرازی از شهرکرد، حسین بهرامی ولشکلایی از ساریفردین نظری از زنجان را شایسته تقدیر دانست و به هر یک مبلغ یک میلیون ریال و لوح تقدیر اهداء کرد.
در بخش مجموعه عکس هیأت داوران هیچ مجموعه‌ای را در بخش تک عکس شایسته انتخاب ندانست و تنها ۲ مجموعه عکس از قدیر وقاری شورجه از مشهد و جمشید فرجوند فردا از بیجار به نمایشگاه راه یافت.

بیانیه هیأت داوران بخش عکس سومین سوگواره ملی ۷۲ راوی آسمان حوزه هنری خراسان جنوبی
بیرجند در سال ۱۳۹۰ شاهد دو حرکت نوید بخش در عکاسی بود. در تابستان گذشته جشنواره آبرومند بیرجند در قاب ایران و اینک بخش عکس سومین سوگواره ملی ۷۲ راوی آسمان طلیعه خوشی را در عکاسی این خطه رقم زده است. استقبال سراسری عکاسان هنرمند ایران زمین و ارسال حدود ده هزار عکس برای این دو رویداد نشان داد که جامعه عکاسی ایران نگاه مثبتی به عکاسی بیرجند داشته است و این سرمایهٔ ارزنده‌ای برای این هنر در این شهر آرام و مه‌مان نواز محسوب می‌شود. عکاسان ما با این استقبال خود سهم خویش را در حمایت از فعالیت‌های عکاسی این شهر ادا کردند و این فرصت گرانبهائی را در اختیار مدیران فرهنگی و دست اندرکاران اداره امور شهر قرار می‌دهد که با درک مسئولیت خود در برنامه ریزی‌های درست، استفاده هوشمندانه از این فرصت، شرایطی را بوجود آورند که در انجام وظیفه خویش موفق‌تر عمل کرده و کمک کنند که بیرجند نیز بتواند به قلب طپنده‌ای در عکاسی ما تبدیل شود. نباید گذاشت این فرصت ارزنده با بی‌توجهی از دست برود.
امروزه در تمامی دنیا عکس و عکاسی بعنوان ابزار کارآمدی مورد استفاده مدیران و مسئولان است. آنان با درک توانایی‌های بالقوهٔ این رشته و استفاده مؤثر از میزان تأثیرگزاری آن در افکار عمومی و تبلیغ برنامه‌های توسعهٔ اجتماعی کارهای خود را به پیش می‌برند. فراموش نکنیم که بخش اعظم موضوع اطلاع رسانی در دنیای امروز وابسته و مدیون عکس و تصویر است و امروزه تصویر را از زندگی مردم نمی‌توان جدا کرد.
گروه داوری بخش عکس سوگواره ۷۲ راوی آسمان، رسول اولیاءزاده، مسعود زنده روح کرمانی و افشین شاهرودی با تأکید بر این مسئله، توجه مدیران و مسئولان گرامی شهر بیرجند را به لزوم استفاده بیشتر و مؤثر‌تر از رسانه عکاسی در برنامه ریزی‌های خود و ضرورت توجه بیشتر به فعالیت‌های عکاسی، آموزش و پرورش علاقه مندان به این رشته در شهر خود و تأسیس مرکزی را برای توسعه آموزش عکاسی به جوانان یادآوری می‌نماید. این گروه با چنین اعتقادی رأی خود را در مورد برگزیدگان بخش عکس این سوگواره اعلام می‌کند.