«سایت عکاسی» که پیش از این به عنوان یکی از کاندیداهای گروه هنری در بخش رای‌گیری مردمی جشنواره‌ی «وب ایران» حضور داشت اکنون به انتخاب هیات داوران حرفه‌ای از میان ۹۲ وب‌سایت ایرانی هنری شاخص به عنوان یکی از ۵ کاندیدای دریافت جایزه در بخش وب‌سایت‌های تخصصی هنری هم معرفی شده است.

چهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی «وب ایران» پنجشنبه ۶ بهمن‌ماه جاری در سالن همایش‌های مرکز مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی در تهران ضمن برگزاری آئین پایانی و اهدای جوایز به معرفی برترین وب‌سایت‌های ایرانی در حوزه‌های تخصصی مختلف خواهد پرداخت. این جشنواره در دو بخش رای‌گیری مردمی و انتخاب داوران برگزار می‌شود.

در بخش رای‌گیری مردمی وب‌سایت‌های برتر هر گروه توسط رای‌گیری اینترنتی برگزیده می‌شوند. جمع‌آوری رای کاربران مردمی تا ۴ بهمن ادامه دارد و همزمان با اعلام برندگان هر گروه توسط هیات داوران٬ برترین‌های هر گروه به انتخاب مردم نیز معرفی خواهند شد.  اما در بخش دوم هیات داوران تخصصی نخست در هر حوزه‌ی کاری از میان شرکت‌کنندگان برخی وب‌سایت‌ها را به عنوان کاندیداهای دریافت جایزه اعلام می‌کند و سپس از میان آنها با توجه به معیارها و ملاک‌های حرفه‌ای یک برنده‌ی نهایی معرفی می‌نماید. ملاک‌های داوری در جشنواره‌ی «وب ایران» شامل محتوا٬ ساختار و مسیر٬ طراحی دیداری٬ کارکرد٬ تعامل و تجربه‌ی کلی است.

جشنواره وب ایران از معتبرترین جشنواره‌های حوزه‌ی فناوری اطلاعات در دنیای مجازی فارسی است که تاکنون سه دوره‌ی آن از سال ۱۳۸۷ توسط پایگاه خبری وب‌سایت‌های ایران (وبنا) به همراه گروهی از فعالان و متخصصین حوزه‌ی وب در ایران برگزار گردیده است. امسال نیز چهارمین دوره‌ی جشنواره در مقیاسی بزرگتر و با برنامه‌های متنوع‌تر در حال برگزاری است و وب سایت های ایرانی در بیش از ۹۰ گروه مختلف به رقابت می‌پردازند. جشنواره‌ی وب ایران در آبان ماه ۹۰ به عضویت رسمی کنسرسیوم وب جهانی درآمده است؛ کنسرسیوم وب یک انجمن بین‌المللی است که استانداردهای مربوط به وب را طراحی و تدوین می‌کند.