901113_4

نمایشگاه «مهر و هنر» به همت گالری‌های اثر و آران، ‌برای کمک به بنیاد «امید مهر» ‌در گالری اثر برپا خواهد شد.
در این نمایشگاه آثاری از ۴۷ هنرمند گردآوری شده است که قرار است عواید حاصل از فروش آن‌ها در اختیار «امید مهر» قرار گیرد تا بتواند برنامه‌های خود را اجرایی کند.
در چهار روز برپایی «مهر و هنر» در گالری اثر آثاری افسون، علیرضا آدم بکان، پویا آریانپور، شهریار احمدی، ایمان افسریان، مریم امینی،، مجتبی تاجیک، شیده تامی، ژینوس تقی‌زاده، پرویز تناولی، نیوشا توکلیان، صادق تیر افکن (اهدائی یکی از یاران امیدمهر)، علی چیت ساز، آرش حنائی، غزال خطیبی، مصطفی دره باغی، بیژن رافتی، آزاده رزاق دوست، بابک روشنی‌نژاد، مرتضی زاهدی، مهران صابر، محسن صادقیان، بهرنگ صمدزادگان، گلنار طبیب‌زاده، رضا عظیمیان، سمیرا علیخانزاده، محمد غزالی، بیتا فیاضی، سیامک فیلی‌زاده، کورش قاضی مراد، شادی قدیریان، ابتهاج قناد‌زاده، عباس کوثری، عباس کیارستمی، کاوه گلستان (اهدائی هنگامه گلستان)، باربد گلشیری، فریده لاشائی، بهداد لاهوتی، فرساد لباف، رضا لواسانی، احمد مرشدلو، رکسانا منوچهری، امیر موسوی، امین میثمی، کاوه نجم آبادی به نمایش و فروش گذاشته می‌شود.

در بروشور نمایشگاه درباره بنیاد امید مهر آمده است:
«بنیاد امید مهر نهادی است غیر سیاسی و غیر دولتی که در سال ۱۳۸۳ در تهران فعالیت خود را برای دختران و زنان نوجوان و جوان که نیاز به حمایت دارند، آغاز کرد.
اهداف بنیاد امید مهر توانمندسازی دختران و زنان ۱۵ تا ۲۵ ساله‌ای است که به دلیل برخی از کمبود‌ها و درمواردی وضعیت نامناسب نتوانسته‌اند استعدادهای خود را آشکار سازند.
برنامه‌ها: بنیاد امید مهر برای تقویت روحی و شخصیتی و بارورساختن استعدادهای نهفته مهارت جویان و دستیابی به خود باوری و خودکفائی و ورود آنان به جامعه، برنامه هائی همه سو نگر طراحی کرده و با ایجاد فضائی امن و صمیمی توأم با احترام واعتماد متقابل تلاش می‌کند تا با کمک متخصصان جامعه‌شناسی و روان‌شناسی و تشکیل کلاس‌های آموزشی و پرورشی در طول ۳ سال، برنامه‌های مذکور را به اجرا درآورد. یکی از روش‌های موثر در توانمندسازی، استفاده از کلاسهای هنری مانند طراحی، عکاسی و تصویرسازی است.
از مهم‌ترین حامیان بنیاد امید مهر از بدو تاسیس، هنرمندان ایرانی داخل و خارج از کشور بوده‌اند. آن‌ها نه تنها با عرضه سخاوتمندانه آثار خود همواره ما را پشتیبانی کرده‌اند، بلکه با برگزاری کارگاه‌های هنری در مرکز بنیاد امید مهر در تهران به دختران جوان در دستیابی به راه‌های موثر و درمانگر برای ابراز احساسات خود نیز نقش موثری ایفا کرده‌اند.
آثار هنری عرضه شده در این نمایشگاه توسط هنرمندان و صاحبان آثار هنری برای فروش اهدا شده‌اند. درآمد حاصله به حساب بنیاد امید مهر واریز خواهد شد.
امیدواریم شما نیز ما را در پیشبرد اهداف بنیاد امید مهر که همانا توانمندسازی سرمایه‌های آینده این سرزمین است همراهی کنید. تنها یاری شما عزیزان می‌تواند گام‌های ما را در راهی که پیش رو داریم، استوار‌تر گرداند.»

نمایشگاه ۱۴ تا ۱۶ بهمن از ۱۱ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری اثر واقع در کریمخان زند، خ ایرانشهر، کوی برفروشان (روبروی خانه هنرمندان) شماره ۱۶

کاتالوگ نمایشگاه را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.