فهرست اولیه‌ی برگزیدگان جایزه‌ی‌ جهانی عکاسی سونی ۲۰۱۲ اعلام شد که نام هادی عسگری، عکاس جوان ابهری، به عنوان تنها عکاس ایرانی راه‌یافته به این جایزه در آن به چشم می‌خورد.

این جشنواره امسال هم مانند سال پیش به میزبانی انگلستان برگزار می‌شود و دارای سه بخش حرفه‌ای، آزاد (آماتور) و جوان است. عکاسانی از ۱۷۱ کشور جهان در مجموع با بیش از ۱۱۲ هزار اثر در بخش‌های سه‌گانه‌ی این دوره شرکت کردند که با افزایشی چشمگیر نسبت به دوره‌ی قبلی رکوردی کم‌نظیر را برای این رویداد بین‌المللی عکاسی رقم زدند. در این میان نام هادی عسگری از ایران به عنوان تنها ایرانی حاضر در فهرست اولیه‌ی برگزیدگان جایزه‌ی‌ بین‌المللی عکاسی سونی ۲۰۱۲ در بخش عکاسان جوان دیده می‌شود.

در این بخش که ویژه‌ی جوانان زیر ۲۰ سال برگزار شده است عکاسان در سه گرایش «فرهنگ»، «پرتره» و «محیط زیست» به رقابت پرداختند که هر عکاس می‌توانست حداکثر ۳ عکس در این بخش ارائه نماید. در نهایت در هر کدام از این گرایش‌ها هیات داوران ۱۰ عکاس را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه‌ی اصلی گرایش‌ها برگزیدند که هادی عسگری هم به عنوان یکی از ۱۰ منتخب گرایش «پرتره» برگزیده شد. مراسم اهدای جوایز و معرفی سه برنده‌ی اصلی هر کدام از گرایش‌ها و گشایش نمایشگاه عکس‌های این دوره همزمان با آغاز هفته‌ی عکس لندن روز هفتم اردیبهشت‌ماه در هتل هیلتون این شهر برگزار خواهد شد. هر سه عکاس برگزیده در سه گرایش‌ بخش عکاسان جوان، یعنی ۹ عکاس زیر ۲۰ سال، در طول روزهای افتتاح نمایشگاه و اهدای جوایز به دعوت و هزینه‌ی برگزارکنندگان مسابقه به لندن سفر خواهند کرد.

 سال گذشته در این رقابت جهانی که با همکاری سازمان جهانی عکاسی و شرکت «سونی» برگزار می‌شود سه مجموعه عکس از رضا میلانی، کاوه بغدادچی و محمدرضا کیهانی در بخش حرفه‌ای موفق به راه‌یابی به جمع برگزیدگان شده‌ بودند. عکس‌های برگزیده‌ی هر سه بخش این دوره را می‌توانید اینجا ببینید.