آثاری از ۴ عکاس ایرانی به هشتمین دوره‌ی مسابقه‌ی بین‌المللی عکس دانشگاه Silpakorn بانکوک راه یافت ولی جوایز مسابقه نصیب عکاسانی از تایلند، هند و ژاپن شد.
بخش‌های وسیعی از تایلند به خصوص پایتخت آن کشور یعنی شهر بانکوک، در پاییز و زمستان گذشته با سیلاب‌های گسترده و ویرانگری دست و پنجه نرم کردند و بسیاری از مناطق آن کشور برای هفته‌های متمادی به زیر آب رفت. از این رو موضوع هشتمین دوره‌ی این مسابقه‌ی عکس، که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، «آب» تعیین شد و عکاسانی از کشورهای مختلف جهان آثار خود را با این موضوع برای شرکت در مسابقه ارسال کردند. سایت عکاسی نیز بهمن‌ماه گذشته برای نخستین بار اقدام به معرفی این مسابقه در ایران کرد و در نتیجه اکنون با اعلام اسامی برگزیدگان، برای نخستین بار در بین تمام دوره‌های گذشته‌ی این رویداد بین‌المللی نام عکاسانی از ایران هم در بین برگزیدگان نمایشگاه دیده می‌شود.
امسال ۴ عکاس ایرانی با ۴ عکس در بین راه‌یافتگان به نمایشگاه حضور دارند. امیر مینابیان، فربد فضائلی، محمدرضا عربلین و افشین آذریان عکاسان ایرانی راه‌یافته به هشتمین دوره‌ی این مسابقه‌ی بین‌المللی عکاسی در جنوب شرق آسیا هستند. قرار است نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده این دوره، که توسط دانشگاه Silpakorn و با همکاری انجمن سلطنتی عکاسی تایلند برگزار شده است، از ۷ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سالجاری در محل گالری هنر دانشگاه Silpakorn در بانکوک برپا شود. کاتالوگ عکس‌های برنده‌ی جوایز امسال را از اینجا و کاتالوگ عکس‌های راه‌یافته به نمایشگاه (از جمله آثار عکاسان ایرانی) را هم می‌توانید از اینجا دریافت کنید.