مسابقه‌ی بین‌المللی عکس «مردم و سیاره‌ی زمین» با اهدای جوایز نقدی ارزنده توسط چند موسسه‌ی خیریه‌ی استرالیایی برگزار می‌شود. هدف از برپایی این مسابقه انتخاب ۵۳ عکس برگزیده است که در قالب یک تقویم و دفتر یادداشت روزانه به نام «مردم و سیاره‌ی زمین: عدالت اجتماعی و محیط زیست» به چاپ خواهند رسید تا با فروش آن در سراسر جهان تمام عوایدش صرف کمک به مجمعی متشکل از ۵۰ سازمان خیریه‌ی استرالیایی شود. شرایط شرکت در این مسابقه به این شرح است:
– شرکت در این مسابقه برای عکاسان حرفه‌ای و آماتور از سراسر جهان آزاد است.
– موضوع مسابقه عکس‌هایی است که با تصویر کردن مردم، مکان‌ها و اشیایی از اقصی نقاط جهان حاوی نکته‌ای درباره‌ی عدالت اجتماعی یا مسائل محیط زیستی باشند. برگزارکننده انتظار دارد عکس‌هایی با پیام و احساسی مثبت درباره‌ی این موضوعات دریافت کند. عکس‌هایی از زندگی مردم کشورهای مختلف، فرهنگ‌ها، سبک‌ها زندگی، زیست انسان‌ها در مکان‌های مختلف، سفر، پرتره، چشم‌انداز طبیعی و حیوانات می‌توانند موضوعات عکس‌ها باشند.
– هر عکاس می‌تواند حداکثر با ۴ تک عکس در این مسابقه شرکت کند.
– شرکت در این مسابقه رایگان است و هیچ هزینه‌ای در بر ندارد.
– آخرین مهلت شرکت در این مسابقه سوم اردیبهشت‌ماه سالجاری است و این زمان تمدید نمی‌شود.
– از میان آثار ارسالی هیات داوران ۵۳ عکس را برای چاپ در تقویم و دفتر یادداشت یاد شده، که در سراسر جهان برای فروش عرضه خواهد شد، انتخاب خواهند کرد. اولویت انتخاب عکس‌ها با آثار عکاسانی خواهد بود که قلمرو کارشان کشورهای در حال توسعه باشد.
– عکس‌ها باید در فورمت JPEG و با رزولوشن حداقل ۳۰۰ dpi و حجم حداکثر ۱۰ مگابایت و فقط از راه ایمیل ارسال شوند. عکس‌ها باید مستند باشند و از دستکاری رایانه‌ای در آنها پرهیز شود. محدودیتی  از نظر سیاه و سفید یا رنگی بودن عکس‌ها وجود ندارد.
– هر عکاس باید عکس‌های خود را شخصا ارسال نماید و مسابقه از پذیرش عکس‌های ارسالی عکاسان توسط شخصی غیر از خود او معذور است.
– عکس‌های ارسال شده فاقد هرگونه حاشیه، قاب، کادر، پاسپارتو یا نوشته‌ای باشند.
– امکان ارسال عکس‌هایی که پیش از این در مسابقات دیگری برگزیده شده‌اند یا در کتابی به چاپ رسیده‌اند برای این مسابقه وجود دارد و محدودیتی از این نظر متوجه آثار نمی‌باشد.
– عکس‌ها باید تا پیش از پایان مهلت ارسال یعنی ۳ اردیبهشت به این آدرس ایمیل شوند:
peopleandplanet@peopleandplanet.org.au
– هر عکس را در یک ایمیل جداگانه ارسال کنید. مثلا کسی که می‌خواهد با ۴ عکس شرکت کند باید ۴ بار به این آدرس ایمیل بفرستد و در هر ایمیل یکی از عکس‌ها را ارسال نماید.
– در هر ایمیل و همراه هر عکس این اطلاعات را به زبان انگلیسی ارسال کنید:

نام عکاس:
کشور محل تولد:
آدرس ایمیل:
آدرس پستی:
عنوان عکس:
سه تا پنج جمله که به اختصار ماجرای عکس را شرح دهد و ارتباط آن را با موضوع عدالت اجتماعی یا مسائل محیط زیستی، که عکس به آن می‌پردازد، را مشخص نماید.
نام کشوری که عکس در آن گرفته شده است.

– این اطلاعات برای هر ۴ فریم ارسالی به دقت و فقط به زبان انگلیسی در ایمیل مربوطه نوشته شوند. در غیر اینصورت عکسی که اطلاعاتش ناقص باشد، در مسابقه شرکت داده نخواهد شد.
– برگزارکننده مجاز است در صورت صلاحدید به منظور اصلاح کادر  (Crop) هر یک از ۵۳ عکس برگزیده بخشی از عکس را بدون مشورت با عکاس برش بزند.
– پس از پایان مهلت ارسال عکس‌ها برای هر شرکت‌کننده ایمیلی مبنی بر تایید دریافت اثرش برای حضور در مسابقه ارسال خواهد شد.
– نتایج مسابقه روز ۱۲ خردادماه اعلام می‌شود و در این روز با هر یک از عکاسان برگزیده جداگانه با ایمیل تماس گرفته خواهد شد.
– ارسال عکس برای این مسابقه به منزله‌ی پذیرش مقررات آن و اجازه از سوی عکاس برای چاپ اثرش در کالای فرهنگی یاد شده و صرف تمام عواید آن برای موارد خیریه است.
–  جایزه‌ی نفر اول این مسابقه وجه نقد به میزان ۱۵۰۰ دلار استرالیا، جایزه‌ی نفر دوم نیز ۵۰۰ دلار استرالیا خواهد بود. همچنین به عکسی که برای چاپ بر روی جلد این دفتر یادداشت انتخاب خواهد شد مبلغ ۵۰۰ دلار استرالیا وجه نقد اهدا می‌شود.
– برای هر یک از عکاسانی که آثارشان برای چاپ انتخاب شود یک نسخه‌ از تقویم و دفتر یادداشت روزانه، پس از چاپ به رایگان ارسال خواهد شد.
– نمونه‌ای از قالب خام این تقویم و دفتر یادداشت را که عکس‌ها قرار است لابلای مطالب آن به چاپ برسند می‌توانید از اینجا دانلود کنید.