910413

چهارشنبه ۱۴ تیر ماه ۱۳۹۱ یکصدو‌هفتاد وچهارمین نمایشگاه موزه عکسخانه‌شهر با عنوان  «پل راه آهن ورسک» با نمایش عکس‌هایی از روند ساخت پل ورسک پژوهشی از  پیمان صدفی افتتاح می‌‌شود.
در این نمایشگاه ۳۸  عکس سیاه و سفید در اندازه۳۰×۲۰ به نمایش گذاشته می‌شود.
این نمایشگاه تکمیل شده نمایشگاهی با همین عنوان در آبان ۸۹ در عکسخانه شهر است.

«ورسک یکی از راهبردی‌ترین پل‌های راه آهن ایران است که عملیات ساخت آن توسط شرکت ایتالیایی پیزاگالی و تحت نظارت شرکت کامپاکس در نوامیر سال ۱۹۳۴ (آبان ۱۳۱۳) آغاز و در سپتامبر ۱۹۳۶ (شهریور ۱۳۱۵)
به پایان رسید. هانس نا‌تر (۱۹۵۴- ۱۸۵۶) نابغه ریاضی و پل سازی، فارغ التحصیل دانشگاه پلی تکنیک زوریخ (سوییس) که طراحی و انجام محاسبات پل‌های راه آهن سراسر ایران و نیز پل ورسک توسط گروهی از مهندسین تحت نظارت او انجام شد. لادیسلاوس فون رابسویچ (معروف به مهندس ورسک ۱۹۷۵- ۱۸۹۳) اهل اتریش و ناظر بر عملیات احداث پل ورسک که به همراه خانواده‌اش در خانه‌ای واقع در دره ورسک و نزدیک به پل اقامت داشت. وی بعد‌ها تحصیلات خود را تا دکترای مکانیک سنگ ادامه داد. او مسئولیت احداث تونل‌های مسیر راه آهن را نیز به عهده داشت. رابسویچ از بنیان گذاران روش تونل زنی جدید اتریشی (NATM) بود.»

نمایشگاه تا ۳ مرداد روز‌های شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج شنبه‌ها ۹ تا ۱۳ (به جز جمعه‌ها و ایام تعطیل) پذیرای علاقمندان می‌باشد.
موزه عکسخانه شهر، میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز