ddddd

نمایشگاهی انفرادی از عکس‌های میترا تبریزیان, هنرمند ایرانی مقیم انگلیس، از ۱۸ خردادماه سالجاری به میزبانی گالری لیلا هلر در نیویورک آمریکا برپا شده است.
    در این نمایشگاه که تا ۱۷ تیرماه جاری دایر است ۷ عکس از کارهای اخیر میترا تبریزیان، که در ایران و انگلستان گرفته شده‌اند، در ابعاد بزرگ در معرض بازدید عموم گذاشته شده است. این عکس‌ها از مجموعه‌های «لیسترشایر ۲۰۱۲»، «تهران ۲۰۰۶»، «بدون عنوان ۲۰۰۹» و «شهر، لندن ۲۰۰۸» برگزیده شده‌اند. وی در این آثار کارخانه‌های متروکه شهر لیسترشایر انگلستان را به همراه دورنماهایی از زادگاهش تهران را نشان می‌دهد. آثار میترا تبریزیان همواره به ارتباط بین انسان روی عکس و چشم‌اندازی که در پس زمینه قرار گرفته یا همان ارتباط بین انسان و جامعه می‌پردازد. عکس‌هایی که به نظر خالی‌ از احساسات می‌آیند، اما ذهن بیننده را با خود درگیر می‌کنند.
    مجموعه‌ی «لیسترشایر ۲۰۱۲» تازه‌ترین کار میترا تبریزیان است که وی در آن بر خلاف همیشه، چشم‌انداز‌های شهری را در پس زمینه قرار نداده بلکه این مناظر سوژه‌ی اصلی‌ عکس را تشکیل می‌دهند. در این سری جدید، تبریزیان بر فضاهای متروک و مرده‌ی شهر «لیسترشایر» متمرکز می‌شود و زوال کارخانه‌های صنعتی سابق را با زبانی کنایی روایت می‌کند. مابقی کارهای این عکاس ایرانی نیز تصاویر ساخته شده‌ای هستند که در آنها محل عکس به دقت انتخاب شده و مدل‌ها به شکل هنرمندانه‌ای در آنها قرار داده شدند. در این سری از عکس‌ها، تبریزیان با استفاده‌ی گسترده و خلاقانه از تکنولوژی دیجیتال سعی در آفرینش روایت‌های دنیای معاصر ما دارد.
میترا تبریزیان، عکاس و کارگردان چند دهه است که در حرفه‌ی عکاسی و فیلمسازی مشغول به کار است. وی که متولد تهران بوده و سال‌های زیادی‌ست که در انگلیس کار و زندگی می‌کند، عکس‌هایش غالبا تقاطعی از عکاسی مستند و چیدمان هستند و به موضوعات معاصر چون مهاجرت، هویت، تبعید، فساد اقتصادی، از خودبیگانگی انسان شهری و حس تعلق می‌پردازند. میترا تبریزیان در بسیاری از گالری‌ها و موزه‌های معتبر جهان مانند موزه‌ی «ویکتوریا و آلبرت» لندن، موزه هنر معاصر لوکزامبورگ و گالری «تیت» بریتانیا نمایشگاه برگزار کرده و همچنین یکی از معدود هنرمندانی‌ست که مسئولین برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن سفارش تهیه پرتره‌های ویژه‌ای را به آنها داده‌اند تا در روزهای برگزاری مسابقات به میزبانی انگلیس به عنوان یکی از نمادهای بازی‌ها به نمایش درآیند.