910429_1

آثاری از چند عکاس معاصر ایرانی از سوم تیرماه سالجاری به عنوان بخشی از جشنواره‌ی بزرگ «اکنون هنر ایرانی» در پاریس به نمایش درآمده است. 
در نمایشگاه عکس این جشنواره، که همچنان در حال برگزاری است، عکس‌هایی از شادی قدیریان، صبا علیزاده، آزاده اخلاقی و آرش فایض به نمایش درآمد. در این جشنواره که از ۳ تا ۱۰ تیرماه جاری برپا شد آثاری از ۲۵ هنرمند ایرانی، از جمله عکاسان یادشده، در رشته‌های مختلفی چون چون هنرهای تجسمی، نمایشی، موسیقی، رقص، تئاتر، طراحی و فیلمسازی ارائه شد. در روزهای برپایی این فستیوال همچنین جلساتی با حضور هنرمندان و متخصصین هنری به همراه کارگاه‌هایی آموزشی برای گردهم‌آیی هر چه بیشتر هنرمندان برگزار شد. 
جشنواره «اکنون هنر ایرانی» توسط موسسه‌ی «فرانس آرت آرنا» در مرکز هنرهای بین‌المللی پاریس با هدف معرفی هنر معاصر ایرانی و بازگویی تاریخ، فرهنگ و هنر دیرپای ایران به کشورهای اروپایی برپا شد. علی رغم به پایان رسیدن جشنواره نمایشگاه عکس آن تا سوم مردادماه سالجاری در این مرکز هنری پایتخت فرانسه دایر خواهد بود.

اما همزمان در گوشه‌ای دیگر از دنیا، آثاری از عکاسان ایرانی در قالب نمایشگاه گروهی «هنر مدرن ایرانی» از روز ۱۵ تیرماه جاری در گالری نیوآلیبون واقع در سیدنی استرالیا به نمایش درآمده است. 
در این نمایشگاه که همزمان با هجدهمین دوره‌ی نمایشگاه دوسالانه‌ی هنر سیدنی (یکی از مهمترین دوسالانه‌های هنری جهان) برگزار می‌شود، عباس کوثری با ۴ عکس خبری با موضوع آموزش نیروهای پلیس زن در ایران و ۲ عکس مستند درباره‌ی عزاداری عاشورا، شیرین علی‌آبادی با ۲ پرتره‌ی استودیویی و شهرزاد چنگلوایی هم با ۳ فریم عکس – چیدمان حضور دارند. آثار به نمایش درآمده در این رویداد هنری علاوه بر عکاسی طیف متنوعی از هنرهای مدرن ایرانی در رشته‌های نقاشی، نقاشی‌خط، گرافیک، چیدمان، طراحی و ویدئوآرت را نیز در برمی‌گیرد و تا ۱۴ مردادماه در معرض بازدید عموم قرار دارد.