910514

کتابی با عنوان «تصاویر گشایشگر» در برگیرنده عکس‌های ساناز مزینانی توسط انتشارت گالری بلگر در کانادا منتشر شد. این کتاب در برگیرنده سه مجموعه عکس مزینانی با عناوین «کنفرانس پرندگان»، «ایران بازدیده شده» و «قاب‌های پدیدار» و سه مقاله از جرمی باربر، استاد دانشگاه استنفورد، دیوید فرسکو، دانشجوی دکتری تاریخ هنر دانشگاه استنفورد و محمدرضا میرزایی، عکاس و نویسنده متون عکاسی و پیشگفتاری از مایا مری ساتنیک، کیوریتور آرت گالری در اونتاریو است.
ساناز مزینانی عکاس ایرانی ساکن آمریکا، تحصیلاتش را از کالج هنر و دیزاین اونتاریو شروع کرد و پس از آن در مقطع کار‌شناسی ارشد در رشته هنرهای زیبا از دانشگاه استنفورد آمریکا فارغ‌التحصیل شد. آثار او عمدتا به رابطه میان دیدن و ادراک و نیز تضادهای فرهنگی میان جایی که مزینانی اکنون در آن زندگی می‌کند با ایران، کشوری که در آن به دنیا آمده‌است می‌پردازد. عکس‌های او در نمایشگاه‌های متعددی در کانادا و آمریکا در معرض نمایش قرار گرفته‌اند.
کتاب «تصاویر گشایشگر» به تازگی و همزمان با نمایشگاه انفرادی ساناز مزینانی در گالری بگلر در کانادا منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.