910718_3

جمعه ۲۱ مهر نمایشگاه عکس صادق میری با عنوان «فرم در نگاه» در گالری آب افتتاح می‌شود.

درباره نمایشگاه به قلم عکاس آمده است:
فرم در نگاه (نگاهی نو به زیبائی‌های روزمره زندگی)
ای روز برآ که ذره‌ها رقص کنند
آنکس که از او چرخ و هوا رقص کنند
جان‌ها ز خوشی بی‌سر و پا رقص کنند
در گوش تو گویم که کجا رقص کنند
هر ذره که در هوا و در هامون است
نیکو نگرش، که همچو ما مفتون است
هر ذره اگر خوش است، اگر محزون است
سرگشته خورشید خوش بی‌چون است
نگاه من به عناصر و اتفاقات گونا گون اطرافم همیشه بسیار عمیق بوده و همواره سعی کرده‌ام که به نوعی زیبائی‌های نهفته آنان را از دریچه دوربین کشف کنم و به نمایش بگذارم و معتقدم که حتی در زشتی‌های ظاهری می‌توان زیبائی و شکوه جلال خالق هستی را جستجو و ستایش کرد.
همیشه سعیم بر این بوده است که احساس خوب و لذت بخشی را که از این دیدگاه داشته و تجربه کرده‌ام، به دیگران منتقل کنم و به این وسیله و از طریق این احساس با دیگران ارتباط برقرار کنم.
هنر به معنای اعم وسیله‌ای است که روابط انسانی را مستحکمتر نموده و افراد را با احساسات و علایق همسان به یکدیگر نزدیک می‌کند. در طول سالیانی که با هنرمندان ایرانی و خارجی چه بصورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم ارتباط داشته‌ام به این نکته پی برده‌ام که زبان هنر زبانی است همگانی و موثر که زمان و مکان نمی‌شناسد و یکی از ضروری‌ترین نیاز‌های بشریت در تمام ادوار تاریخ بوده است.
وسیله‌ای که مرا در انتقال این زبان و احساس یاری نموده است دوربین عکاسی است که بتوانم آن‌ها را ثبت نموده و با دیگران تقسیم کنم و نمایشگاه حاضر حاصل این نوع نگرش بوده و امیدوارم در انتقال این احساس موفق بوده باشم.»

صادق میری

صادق میری‌ زاده شده به سال ۱۳۳۴ تهران است. وی پس از اتمام تحصیلات دبیرستانی در ایران در سال ۱۳۵۵ برای تحصیل به سوئد رفت و به دلیل علاقه زیاد به عکاسی در این رشته به تحصیل مشغول شد و در ‌‌نهایت مدرک عکاسی حرفه‌ای خود را از مدرسه هنر استکهلم دریافت کرد.
او اکنون مدت ۴۰ سال است که ضمن پرداختن به سوژه‌های متنوع و متعدد در عکاسی بیشتر طبیعت و مردم را موضوع عکس‌های خود قرارداده است.
میری نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعددی در ایران، اروپا و ژاپن برگزار کرده است.

نمایشگاه تا اول آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۲ ادامه دارد.
گالری آب، خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینه ارشاد، خیابان کوشا، میدان جوانان، پلاک ۵