۵۷۶۵ عکس با موضوع «شادی‌های زندگی و امید به زندگی» به پنجمین جشنواره تجسمی فجر رسید.

به گزارش روابط عمومی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر، سید عباس میرهاشمی؛ دبیر کل جشنواره تجسمی فجر با اعلام این خبر گفت: با پایان مهلت ارسال آثار به پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر ۱۱هزار و ۵۱۱ اثر از سه هزار و ۸۳۳هنرمند در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه سازی، سفال، تصویرسازی، کاریکاتور، عکس و پوس‌تر به دبیرخانه رسید و کار بررسی و انتخاب آثار آغاز شد.
میرهاشمی در ادامه گفت: با توجه به اینکه پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر فقط به صورت موضوعی برگزار می‌شود و موضوع آزاد در جشنواره قرار ندارد و همچنین ۹ گرایش هنری از زیر مجموعه‌های رشته‌های نگارگری، خوشنویسی، کاریکاتور و تصویرسازی در این دوره جشنواره قرار ندارد، تعداد آثار رسیده به دبیرخانه قابل توجه است.
دبیر پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر با تاکید بر رویکرد کیفیت و نگاه موضوعی در این جشنواره افزود: موضوعی شدن این دوره از جشنواره سرآغازی است تا جشنواره در دوره‌های بعدی نیز نگاه موضوعی را دنبال کند. در این دوره با توجه به اینکه هنرمندان از زمان انتشار فراخوان فرصت چندان مناسبی را برای تولید اثر موضوعی نداشتند، اما مشارکت خوبی از سوی هنرمندان صورت گرفت. این نکته را هم می‌بایست توجه کرد که همه آثار ارائه شده با توجه به موضوع اعلام شده برای این جشنواره و در سال جاری تولید شده است.
 میرهاشمی ادامه داد: به منظور تداوم رویکرد کیفی و نگاه موضوعی به جشنواره جلساتی با دبیران رشته‌های جشنواره و هنرمندان برگزار می‌شود تا با استفاده از نظرات، انتقادات و پیشنهادات آن‌ها برای ارتقای کیفی و انتخاب موضوع جشنواره برای دوره بعد برنامه ریزی می‌شود و امیدواریم بتوانیم فراخوان ششمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر را با پایان دوره پنجم جشنواره اعلام کنیم تا هنرمندان در فرصت مناسب بر اساس موضوع اعلام شده آثار خود را تولید کنند.

 در این دوره جشنواره تجسمی فجر پنج هزار و ۷۶۵ عکس با موضوع شادیهای زندگی وامید به زندگی، هزار و ۴۹۵ اثر نقاشی با موضوع ایثار و فداکاری، هزار و ۴۱۶ پوستر با موضوع عدالت، ۷۳۶ کاریکاتور با موضوع عدالت، ۵۸۷ اثر تصویرسازی با موضوع داستانهای انقلاب، ۵۳۲ اثر خوشنویسی با موضوع آیات قرآن، احادیث و اشعار، ۳۹۲ اثر نگارگری با موضوع شعائر اسلامی و ایرانی، ۳۵۲ مجسمه با موضوع وحدت و ۲۱۶ اثر سفال با موضوع ارزشهای انسانی و الهی به دبیرخانه رسیده است.
رشته‌های کاریکاتور، عکس و پوستر در این دوره جشنواره به صورت بین المللی و سایر رشته‌های جشنواره به صورت ملی برگزار می‌شود.
 مهلت ارسال آثر به بخش فیلم مستند هنرهای تجسمی پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر نیز تا پنجم بهمن ماه ادامه دارد.
 پنجمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر از سوی مرکز هنرهای تجسمی با همکاری موسسه توسعه هنرهای تجسمی ۱۴بهمن تا ۱۲ اسفندماه برگزار می‌شود.