911106_1

پنجمین جشنواره ملی عکس مشهد عصر جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ با معرفی برندگان نهایی شاخه‌های مختلف خود به کار خود پایان داد.
در این مراسم که با استقبال گسترده علاقه مندان به عکاسی برگزار شد، شهردار مشهد، معاونین فرهنگی، اجتماعی، توسعه شهری شهرداری، مدیران فرهنگی شهر و جمعی از پیشکسوتان عکاسی خراسان حاضر بودند.
نمایش ویدئو‌های متعدد در خلال برنامه که اطلاعات کاملی درباره نحوه داوری، اردو‌ها، کارگاه‌ها و کم و کیف آثار رسیده به تماشاگران ارائه می‌کرد، از بخش‌های جذاب مراسم بود.
کیارنگ علایی دبیر جشنواره در این مراسم از آدم‌های گمنامی یاد کرد که با ارتباط پراکنده‌شان با جشنواره باعث شدند که این جشنواره به خاطر مسیر یک ساله و طولانی‌اش از یاد‌ها نرود. وی با اشاره به اینکه در طول این پنج سال بالغ بر ۲۵ هزار فریم عکس از سال‌های پوست اندازی و تحول فضای شهری مشهد در آرشیو این جشنواره محفوظ است، به حضور حداکثری عکاسان آماتور ایرانی در این جشنواره شرکت کرد و ضمن قدردانی از همکاران مطبوعاتی بویژه سایت عکاسی و روزنامه شهرآرا در پوشش دقیق و همه جانبه اخبار مربوط به این جشنواره، آرزو کرد کاش به روزگاری برسیم که هر کس که کار فرهنگی کوچکی در این کشور انجام می‌دهد، احساس تنهایی و بی‌پناهی نکند.
در ادامه برنامه علی خدایی بیانیه داوران بخش عکس نوشت، و اسماعیل عباسی بیانیه داوران بخش عکس جشنواره را قرائت کردند و در ‌‌نهایت برندگان نهایی بخش‌های چندگانه پنجمین جشنواره ملی عکس مشهد به شرح ذیل تقدیر شدند. به برندگان بخش‌های چندگانه این جشنواره، دیپلم افتخار، یادمان طاووس جشنواره و مجموعا ۱۵۰ میلیون ریال وجه نقد اهدا شد.
نفرات بر‌تر بخش عکس نوشت: محسن اکبرزاده از اصفهان، سجاد آورند از شیراز و هانیه سلامی راد از مشهد.
جایزه ویرایش تصویر: تقدیر این بخش به سید علی حسینیان نسب از مشهد و جایزه اصلی به احسان قنبری فرد از شیراز اهدا شد.
در بخش آزاد، هیات داوران مطابق فراخوان جشنواره ۳ مقام بر‌تر هم سطح را به شرح ذیل معرفی نمود:
فردین نظری از تهران، محمدبنیامین پاسوار از تهران، و سپیده گندمی از مشهد.
در بخش مستند: هیات داوران مطابق فراخوان جشنواره ۵ تقدیر و ۵ مقام بر‌تر هم سطح را به شرح ذیل معرفی کردند:
تقدیر بخش مستند: مهدی جهانگیر از مشهد، مهناز جلالی فرد از تربت حیدریه، امید سریری از مشهد، سید علی هاشمی از بندرعباس، احسان قنبری فرد از شیراز.
جایزه اصلی بخش مستند: امید سریری از مشهد، جاوید تفضلی از تهران، محمدعلی رضایی از مشهد، محسن مقداری از بشرویه و حمید سبحانی از مشهد.
در این مراسم از همکاری خانم فاطمه انتظار با دبیرخانه جشنواره تقدیر به عمل آمد و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی نیز جوایز نقدی خود را به حسین کامشاد و سید علی حسینیان نسب از مشهد اهدا نمود.
در پایان این مراسم دو کتاب جشنواره‌های چهارم و پنجم عکس مشهد که هر یک در قطع رحلی و ۳۳۲ صفحه تمام رنگی منتشر شده بودند توسط مهندس پژمان، شهردار مشهد رونمایی و در انتهای مراسم به همه عکاسان شرکت کننده اهدا شد.