920209

   همزمان با ۱۰ اردیبهشت‌ماه، روز ملی خلیج فارس، نمایشگاه عکس‌های رزاق عبیدی تحت عنوان «گنجینه‌ی خلیج فارس» در محل گالری سوره حوزه‌ی هنری استان بوشهر گشایش می‌یابد. 
 در این نمایشگاه ۱۸ عکس رنگی در اندازه‌های ۶۰x۹۰ و ۳۰x۴۵ سانتیمتر با موضوع بافت تاریخی بندر بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود که به گفته‌ی عکاس تمامی این آثار برای کمک به زلزله‌زدگان اخیر استان بوشهر برای فروش عرضه خواهد شد. 
 اسماعیل جاشویی در بخشی از یادداشتی برای این نمایشگاه می‌نویسد: «این عکس‌ها گنج بزرگ ما بوشهرى‌ها را به نمایش مى‌گذارد. گنجى که با وجود ارزش‌هاى منحصربه‌فرد فرهنگى – تاریخى از دید ما پنهان مانده است. هر روز از کنار آن عبور مى‌کنیم ولى فقط ظاهر فرسوده و تخریب شده‌اش را مى‌بینیم. این گنج فرسوده و تخریب شده به ویرانه‌اى تبدیل شده و ما براى نابود شدن به حال خود رهایش کرده‌ایم. بافت تاریخى بوشهر بدون اغراق گنجینه بزرگى است که نه تنها براى ما بوشهرى‌ها بلکه همچون هر اثر تاریخى دیگر براى تمام جهانیان ارزشمند است.» 
 رزاق عبیدی متولد سال ۶۸ در بوشهر و دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته‌ی تکثیر و پرورش آبزیان است. در کارنامه‌ی او حضور در سه نمایشگاه گروهی دیده می‌شود و این نخستین نمایشگاه انفرادی این عکاس به شمار می‌آید.
نمایشگاه تا ۱۳ اردیبهشت‌ماه هر روز از ساعت ۱۹ تا ۲۲ دایر است. 
گالری سوره، بوشهر، میدان قدس (شهربانی)، حوزه هنری استان بوشهر