مراسم شب انجمن عکاسان خانه‌ی تئاتر چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه سالجاری با حضور عکاسان و گروهی از هنرمندان و پیشکسوتان در محل خانه‌ی هنرمندان ایران برگزار شد. 
در ابتدای مراسم فتوکلیپی از عکس‌های اعضای انجمن عکاسان خانه‌ی تئاتر، از نمایش‌های سال ۹۱ به نمایش در آمد و در ادامه ابراهیم حسینی، رئیس انجمن عکاسان خانه‌ی تئاتر خاطرنشان کرد: این انجمن از زمان تاسیسش در سال ۸۶ سالانه نشان ویژه‌ای به یکی از عکاسان تئاتری پیشکسوت اهدا می‌کند. 
 در این برنامه فتوکلیپی از عکس‌های اختر تاجیک به مناسبت شب بزرگداشت وی پخش شد و سپس بهزاد فراهانی، بازیگر باسابقه‌ی ایرانی، طی سخنانی از اختر تاجیک با عنوان اختر زیبای آسمان تئاتر مملکت ایران یاد کرد و به ارزش عکس و عکاسی و جایگاه آن در تئاتر اشاره کرد و گفت از کل دوران بازیگری خود در عرصه‌ی تئاتر فقط عکس‌ برایش باقی مانده است. 
 سپس جوایزی از سوی خانه هنرمندان، مجله‌ی تصویرسال، شرکت افرانت و نیز نشان ویژه‌ی انجمن عکاسان خانه‌ی تئاتر به پاس سال‌ها تلاش و فعالیت در حوزه‌ی عکاسی تئاتر توسط ابراهیم حسینی به اختر تاجیک اهدا شد. پخش فتوکلیپی از عکس‌های رضا موسوی، از نمایش‌ها و پشت صحنه‌ی اجراهای سعدی افشار، و سیاه‌بازی مهدی صفارزاده به یاد سعدی افشار از دیگر برنامه‌های این شب بود. 
 در این شب همچنین با حضور فرزانه کابلی، داوود فتحعلی‌بیگی، سیامک زمردی‌مطلق و امیر عابدی از عکاسان تئاتری فعال در سال ۹۱ از جمله مهدی آشنا، سارا ساسانی، رضا قاسمی زرنوشه، آوا کیایی، رضا موسوی و نماینده‌ی گروه مواجهه توسط انجمن عکاسان تئاتر تقدیر به عمل آمد.