نمایشگاه و فروشگاه دائمی آثار هنری نگار و وب‌سایت فروش آثار هنری با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان آغاز به کار کرد. 
 به گزارش روابط عمومی مرکز هنرهای تجسمی، حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم تاکید کرد: «در مسیر رونق اقتصاد هنر دو بخش فعالیت انجام شده که یک بخش قانون اختصاص بودجه به خرید آثار هنری بود که دنبال شد. بخش دیگر هم ایجاد فرصت هایی برای عرضه آثار هنری است که فروشگاه آثار هنری نگار و وب سایت فروش آثار هنری به این منظور راه اندازی شده است. یکی از مواردی که می تواند به رونق اقتصاد هنر کمک کند حمایت دولت است که با محدودیت همراه است اما اگر هنر در سبد کالا قرار گیرد، اقتصاد هنر رونق می گیرد.» 
 عبدالرحیم سیاهکارزاده، رییس موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر نیز طی سخنانی اعلام کرد در فروشگاه نگار، تنها آثار هنری با قیمت کمتر از یک میلیون تومان برای فروش ارائه می‌شود و توسعه‌ی فروشگاه‌های مشابه از برنامه‌های آینده‌ی مرکز هنرهای تجسمی معاصر است. 
گفتنی‌ست در مراسم افتتاحیه حمید شاه‌آبادی از طریق وب‌سایت نخستین اثر را خریداری کرد و چهار اثر دیگر نیز (با قیمت کمتر از یک میلیون تومان) از طریق همین وب‌سایت به فروش رسیدند.