920224_13

   جمعه ۲۷ اردیبهشت‌ماه سالجاری نمایشگاهی از عکس‌های بابک کاظمی با عنوان «گزارشی برای دارسی» که با تکنیک مستند عکاسی شده‌اند به انتخاب و ویرایش پرگل عینالو در محل گالری راه ابریشم گشایش می‌یابد. 
  پرگل عینالو در یادداشت معرفی این نمایشگاه می‌نویسند: «عکس‌هایی که پیش روی شماست، گزیده‌ایی است از هزاران عکس که در طی بیش از هشت سال نگاه،  تلاش و سفرهای متعدد عکاس به نقاط مختلف نفت‌خیز ایران گرفته شده است.
   دارسی، فردی که لقبش پدر نفت خاورمیانه بود و از طریق نفت ایران به ثروتی زیاد و شهرتی جهانی رسید، هیچ‌گاه در طول عمرش به خاورمیانه سفر نکرد و حتی یک بشکه نفت را با چشمان خود ندید. طی قراردادی که توسط دارسی و مظفرالدین‌شاه قاجار بسته شده بود، مالکیت نفت ایران به مدت شصت سال به دارسی داده شد. علاقه و وابستگی وی به نفت به قدری زیاد بود که هنگام لغو قرارداد دارسی توسط شرکت نفت ایران و انگلیس گفت: احساس می کنم که دارم سند فروش فرزندم را امضا می‌کنم. در این مجموعه بابک کاظمی با استفاده از طنز تلخ و همیشگی اش نام "گزارشی برای دارسی" را به عنوان اسم مجموعه عکس خود انتخاب کرد تا قصه‌ی غمناک نفت ایران را از گذشته تا به امروز به روایت تصویر به دارسی و همه‌ی علاقه‌مندان به تاریخ نفت ایران نشان دهد.» 

گشایش جمعه ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۹۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا۱۰ خردادماه، شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۵ تا ۱۹ و پنجشنبه‌ و جمعه از ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری راه ابریشم، خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، نبش فروشگاه شهروند، شماره ۱۰۳