920229_1

  آیین رونمایی از کتاب دو جلدی «فرهنگ عکاسان جهان» عصر دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۲ با حضور آیدین آغداشلو، محمد غفوری، محمودرضا بهمن‌پور، شمیم مستقیمی و شهریار توکلی در محل خانه‌ی هنرمندان ایران برپا می‌شود.

  این فرهنگنامه، شناخت‌نامه‌ای بر زندگی حرفه‌ای و ویژگی‌های دیداری آثار ۲۰۰ عکاس مطرح تاریخ عکاسی است؛ کسانی که به گمان گردآورندگان این مجموعه، نمایندگان تحول رسانه‌ی عکاسی از آغاز پیدایش آن در سال ۱۸۳۹ تا ابتدای سال‌های ورود فناوری دیجیتال به این حوزه بوده‌اند و هر کدام با افزوده‌های تصویریشان، مسیر معمول رسانه را دستخوش تغییر و تحول کرده‌اند. این مسیر از ‌لویی داگر مخترع فرانسوی عکاسی داگرئوتیپ آغاز و به لورتا لوکس که یکی از نمایندگان جدی کاربری عکاسی دیجیتال است پایان گرفته است.  

   این کتاب، که به همت زنده یاد تورج حمیدیان و شهریار توکلی گردآوری شده، دانش‌نامه‌ای است که سعی دارد تا سرگذشت رشد لحظه به لحظه‌ی عکاسی حرفه‌ای (در همه‌ی ژانر‌ها) را از خلال ترسیم احوالات فردی هنرمندان معتبر این رسانه دنبال کند. در این کتاب، برای هر ۲۰۰ عکاس حجم صفحات یکسانی در نظر گرفته شده و معرفی هر کدام از آن‌ها طی ۴ صفحه به همراه ۳ عکس از مهم‌ترین آثارشان (در کنار توضیحات مکمل) آورده شده است. 

  شایان ذکر است، تمامی عکاسان و علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «فرهنگ عکاسان جهان» را از طریق فروشگاه محصولات فرهنگی و آموزشی سایت عکاسی با مراجعه به اینجا تهیه نمایند.

آئین رونمایی: دوشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ۹۲ –  ساعت ۱۸
خانه‌ی هنرمندان ایران، خیابان طالقانی، انتهای خیابان موسوی شمالی (فرصت)، پارک هنرمندان، تالار استاد جلیل شهناز