عکس‌های برگزیده‌ی نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی عکس خیام از صبح شنبه ۴ خرداد‌ماه ۹۲ در محل تالار فخرالدین اسعد گرگانی به نمایش در می‌آیند. 


طبق اعلام دست‌اندرکاران این جشنواره، آثار منتخب این جشنواره پس از برگزاری نمایشگاه‌هایی در تهران، کرج و ساری، هم‌اکنون با همکاری انجمن عکاسان گلستان، انجمن سینمای جوانان ایران (دفتر گرگان) و اداره‌‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در شهر گرگان نیز به نمایش گذاشته خواهند شد.
همچنین روز یکشنبه ۵ خردادماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۰ کارگاه و پخش اسلاید عکس‌های برگزیده‌ی برخی جشنواره‌های خارجی در دو موضوع "سفر" و "خلاقه" توسط علی سامعی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی شهر گرگان برگزار خواهد شد. شایان ذکر است که دوره دوم جشنواره خیام با چهار موضوع "آزاد رنگی"، "آزاد تک رنگ" "سفر" و "خلاقه" برگزار خواهد شد و این جلسه در جهت آشنایی عکاسان گلستان با تعاریف فیاپ و  PSA برای عکس سفر و عکس خلاقه برگزار می‌شود. 
 جشنواره‌ی بین‌المللی عکس خیام نخستین جشنواره جهانی ایرانی بود که زیر نظر فیاپ و PSA برگزار شد. از میان بیش از ۱۵ هزار عکس رسیده به این جشنواره از سوی ۲۳۵۴ عکاس از ۷۶ کشور،در نهایت۱۵۰ عکس به عنوان آثار برگزیده معرفی شده و در قالب کتابی به چاپ رسیدند. 

افتتاحیه: شنبه ۴ خرداد ‌‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۲
نمایشگاه تا ۹ خردادماه سالجاری هر روز از ساعت ۹ تا ۱۹ برای بازدید عموم دایر است
نگارخانه‌ی فخرالدین اسعد گرگانی، گرگان، نبش میدان فخرالدین، مجتمع فرهنگی هنری فخرالدین اسعدگرگانی