عکس‌های برگزیده‌ی نخستین جشنواره‌ی بین‌المللی عکس خیام از عصر جمعه ۱۷ خرداد‌ماه ۹۲ در خانه‌ی فرهنگ گیلان در رشت به نمایش در می‌آیند. 

 طبق اعلام دست‌اندرکاران این جشنواره، آثار منتخب این جشنواره پس از برگزاری نمایشگاه‌هایی در تهران، نیشابور، کرج، ساری و گرگان هم‌اکنون با همکاری خانه‌ی فرهنگ گیلان، اداره‌ی کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و انجمن عکاسان رشت‌ در این شهر نیز به نمایش گذاشته خواهند شد. 
  همچنین در روز افتتاحیه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ کارگاه و پخش اسلاید عکس‌های برگزیده‌ی برخی جشنواره‌های خارجی در دو موضوع «سفر» و «خلاقه» توسط علی سامعی و فرید ثانی در محل نمایشگاه برگزار خواهد شد. شایان ذکر است که دوره‌ی دوم جشنواره‌ی خیام با چهار موضوع «آزاد رنگی»، «آزاد تک‌رنگ»، «سفر» و «خلاقه» برگزار خواهد شد و این جلسه در جهت آشنایی عکاسان استان گیلان با تعاریف فیاپ و PSA برای عکس سفر و خلاقه برگزار می‌شود. 
 جشنواره‌ی بین‌المللی عکس خیام نخستین جشنواره‌ی جهانی ایرانی بود که زیر نظر فیاپ و PSA برگزار شد. از میان بیش از ۱۵ هزار عکس رسیده به این جشنواره از سوی ۲۳۵۴ عکاس از ۷۶ کشور، در نهایت ۱۵۰ عکس به عنوان آثار برگزیده معرفی شده و در قالب کتابی به چاپ رسیدند. شایان ذکر است ۳۷ قطعه عکس از ۲۲ عکاس گیلانی به این نمایشگاه راه‌یافته بودند. 

افتتاحیه: جمعه ۱۷ خرداد ‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۲۳ خردادماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲: ۳۰ و ۱۶: ۳۰ تا ۲۰ برای بازدید عموم دایر است. 
خانه‌ی فرهنگ گیلان، رشت، انتهای ساغری‌سازان، مقابل کوچه‌ی بلورچیان، بن‌بست سمیعی