صبح پنجشنبه ۶ تیرماه سالجاری فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد و نگارخانه‌ی فردوسی آن میزبان عکاسان و برخی مسئولین شهری مشهد برای حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و اهدای جوایز مسابقه سراسری عکس انسان – اعتیاد بود.
   در این مراسم که همزمان با همایش «نقش هنر در پیشگیری از اعتیاد» برگزار می‌شد، گزارش روند برپایی مسابقه توسط علی مقدسی، دبیر جشنواره، ارائه شده و سپس دکتر خدایی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص نقش هنر در پیشگیری از اعتیاد و جناب سرهنگ صادقی، رییس دبیرخانه‌ی شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خراسان رضوی، با موضوع نقش مخرب اعتیاد در زندگی اجتماعی، اقتصادی و… سخنانی ایراد نمودند. در پایان مراسم با قرائت بیانیه‌ی هیات داوران توسط دبیر جشنواره نفرات برتر به شرح زیر معرفی شدند:

نفر اول: بسیم قومورلو از مشهد – لوح افتخار،‌ تندیس جشنواره و مبلغ ۱۲ میلیون ریال وجه نقد
نفر دوم: جمشید فرجوند فردا از بیجار، لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۸ میلیون ریال وجه نقد
نفر سوم: سروش جوادیان از تهران، لوح افتخار، تندیس جشنواره و مبلغ ۵ میلیون ریال وجه نقد

   همچنین مجید خاکپور از مشهد، احسان کمالی از بجنورد، داود قهردار از تهران و حمید بازرگانی از تهران عکاسان شایسته‌ی تقدیر شناخته شدند که لوح تقدیر مسابقه را دریافت کردند.
  شایان ذکر است با توجه به آیین‌نامه‌ی جشنواره حداکثر تا پایان هفته جاری مبلغ ۴۰۰ هزار ریال به ازای هر قطعه عکس راه‌یافته به حساب عکاسان مربوطه واریز خواهد شد. نمایشگاه عکس‌های منتخب این مسابقه نیز تا پایان روز ۱۲ تیرماه جاری هر روز از ساعت ۹ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ در محل نگارخانه‌ی فردوسی مشهد برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر است.