920429_1

بخش عکس جشنواره‌ی فرهنگی و هنری تیرگان ۲۰۱۳ که به میزبانی شهر تورنتو، مرکز ایالت انتاریوی کانادا، برگزار می‌شود، اسامی برندگان و راه‌یافتگان به فینال این دوره از مسابقه‌ی عکاسی تیرگان را اعلام کرد. 

امسال این جشنواره در تمامی بخش‌ها و گرایش‌های هنری با موضوع «امید» برپا شده است و مسابقه‌ی عکاسی آن نیز در قالب دو بخش جداگانه‌ی «فتوژورنالیسم و مستند» و «فاین آرت» برگزار شد. طبق اعلام هیات داوران در بخش عکاسی «فاین آرت» رتبه‌ی نخست نصیب اثری از کاوه بغدادچی شد و آثاری از رویا رمضانی و سولماز قدیم‌لو دریانی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم این بخش قرار گرفتند.  

همچنین با تصمیم هیات داوران آثاری از محمد رکیبول حسن، عکاس مشهور بنگلادشی، هر سه عنوان برتر بخش عکاسی «فتوژورنالیسم و مستند» را بدست آوردند. به هر یک از برندگان جوایز علاوه بر وجه نقد تعیین شده و لوح افتخار یک تندیس آرش کمانگر (نشان ویژه‌ی فستیوال تیرگان) اهدا خواهد شد. داوری بخش عکس مسابقه‌ی تیرگان ۲۰۱۳ را هیاتی سه نفره شامل کامران جبرئیلی، آلفرد یعقوب‌زاده و Peter Bregg برعهده داشتند. 

جلال شمس‌آذران (۳ عکس)، حسین صدری، خلیل غلامی، امین خسروشاهی، علیرضا اولیازاده، آیدین رهبر، ساینا گلزار، فواد اشتری، سیدحمید هاشمی (۲ عکس)، سروش جوادیان، حسین مسافری، آی‌تای شکیبافر، محمد رکیبول حسن (۳ عکس) و سمکو صالحی در بخش «فتوژورنالیسم و مستند» و میرکیان روشن‌نیا، پویان شادپور، داریوش راد، آی‌تای شکیبافر، فرخ وهاب‌زاده، سولماز قدیم‌لو دریانی، رویا رمضانی، سروش جوادیان، مهدیه رضی، آیسان افرند، کاوه بغدادچی (۳ عکس)، ایرج بهشتی، E. F. Haghish از نروژ، رضا اساسی، مهدی منصوری دانا (۲ عکس)، Lamont Abramczyk از کانادا و سمیرا تاجیک در بخش «فاین آرت» عکاسان راه‌یافته به مرحله‌ی نهایی داوری بودند. 

چهارمین دوره‌ی جشنواره‌ی تیرگان به عنوان بزرگترین رویداد هنری ایرانیان خارج از کشور، به میزبانی مرکز Harbourfront شهر تورنتو از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه ۹۲ برگزار می‌شود. این جشنواره‌ی بزرگ فرهنگی هنری از بخش‌های مختلفی چون فیلم، هنرهای تجسمی، ادبیات، موسیقی، رقص، تئاتر، صنایع دستی و آشپزی ایرانی تشکیل شده و هدف خود را معرفی هر چه بیشتر هنر و فرهنگ ایران به مخاطبان خارجی عنوان می‌کند. گفتنی‌ست دوره‌ی قبلی این جشنواره در سال ۲۰۱۱ در طول برپایی خود به رکورد ۱۲۰ هزار بازدیدکننده دست یافته بود.