920428
 
   چاپ نخست کتاب «حقوق عکاسان» با تالیف و گردآوری رامین کاکاوند در قالب ۳۲۰ صفحه با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است.

   کلیه‌ی عکاسان و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را، که با تیراژ ۳ هزار نسخه به چاپ رسیده است، از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   این کتاب با هدف بررسی، تحلیل و تحشیه قوانین و مقرارت عکاسی و آشنا کردن عکاسان ایرانی با قوانین و جنبه‌های مختلف حقوقی مرتبط با عکاسی و تولید و عرضه‌ی عکس تالیف شده است. کتاب حقوق عکاسان شامل هشت فصل است: حقوق مدنی و قراردادها، حقوق تجارت، حقوق جزا، حقوق مالکیت فکری، حقوق رسانه‌ها و ارتباطات جمعی، حقوق کار، حقوق نظام صنفی و حل فصل اختلافات حقوقی. 

   در بخشی از متن معرفی این کتاب آمده است: «سال هاست عکاسان، هنرمندان و فعالان عرصه مطبوعات از تضییع حقوق خود در کشور گله‌مند هستند. این تضییع در موارد زیادی به علت ناآشنایی آنان با حقوقشان رخ می‌دهد… باید یادآوری کرد که ممکن است به این دلیل که غالبا متون قانونی پیچیده و برای غیرحقوقی‌ها خسته‌کننده به نظر می‌رسند، آنها رغبتی به مطالعه‌ی این قوانین نداشته باشید؛ اما فراموش نکنید که اکنون با قوانینی رو به رو هستیم که تمامی افراد را در برگرفته و مهمتر از حقوقی که برایمان قائل شده، تکالیفی است که بر عهده‌ی ما گذارده است… 

   در کتاب حاضر علاوه بر ارائه‌ی مباحث مهم و مرتبط با حقوق عکاسان آنچه را که باید هر فعالی در عرصه‌ی هنر یا مطبوعات از قوانین بداند به زبانی ساده و با مثال‌های ملموس توضیح داده شده است. در انتهای کتاب نیز اصطلاحات حقوقی و کلماتی که نیاز به توضیح داشتند بیان شده تا ضمن آشنا کردن مخاطبین با اصطلاحات و عناوین حقوقی، حتی‌المقدور رضایت خاطرشان را در رفع نیازمندی‌های روزمره فراهم کند.»