920429_1

 

از روز جمعه ۴ مردادماه سالجاری نمایشگاه مشترک عکس‌های هاله حیدری و حامد سوداچی با عنوان «خستگی دست‌ها، بستگی چشم‌ها» در گالری طراحان آزاد گشایش می‌یابد. 

 


در این نمایشگاه ۳۰ عکس رنگی در ابعاد ۳۶×۲۵ سانتیمتر و ۳۰ عکس رنگی در ابعاد ۲۱×۱۱ سانتیمتر به نمایش گذاشته خواهند شد. مهران مهاجر در مقدمه‌ای برای این نمایشگاه می‌نویسد: «چرا دوربین هاله حیدری و حامد سوداچی تنها دست‌ها و چشم‌ها را دیده است؟ چرا تنها ما این پیکرپاره‌ها را می‌بینیم؟ چرا باقی پیکره‌ی زنان سترده شده است؟ آیا از آن باقی چیزی باقی مانده است؟ دست‌ها ساکن‌اند و در تعلیق. و چشم‌ها بسته‌اند. می‌خواهند نبینند یا دیده نشوند؟ 
 زخم زمان و خراش جهان از چندین سو این پیکره‌ها را پیش از عکاسی تکه‌تکه کرده است. این تن‌های تکه‌تکه به امید تسکینِ تن‌شان به خانه‌ی خورشید می‌روند، به امید چند چکه دارو و چند لقمه غذا. اما این خانه‌ به این بسنده نمی‌کند و می‌خواهد زنان بی‌کنشی را بهلند و کنش‌گرانه تقدیر شوربخت خود را پایین و بالا کنند. روزی این دست‌ها به کار می‌افتند و این چشم‌ها باز می‌شوند. هاله حیدری و حامد سوداچی به همین امید این دست‌ها و این چشم‌ها را عکاسی کرده‌اند. امید به آن روز.» 

هاله حیدری متولد مردادماه ۵۳ در تهران و دانش‌آموخته‌ی کارشناسی عکاسی از دانشگاه آزاد اسلامی است که به طور آزاد به عکاسی مشغول است. حامد سوداچی نیز متولد ۱۳۶۳ دارای مدرک کارشناسی هنرهای تجسمی است و پیش از این حضور در یک نمایش انفرادی در گالری والی و چندین نمایش گروهی را در کارنامه خود دارد. 
 
افتتاحیه: جمعه ۴ مردادماه ۹۲ – ساعت ۱۶
نمایشگاه تا ۷ مردادماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد. 
گالری طراحان آزاد، میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره‌ی ۵