نمایشگاه منتخبی از مجموعه‌ عکس‌های ۱۴ عکاس ایرانی، که به عنوان برگزیدگان هشتمین شماره‌ی فصل‌نامه‌ی تخصصی بین‌المللی PIX معرفی شده‌اند، از عصر جمعه ۲۵ مردادماه ۹۲ در گالری محسن گشایش می‌یابد. 

فصل‌نامه‌ی بین‌المللی عکاسی PIX هشتمین شماره‌ی خود را با حمایت موسسه‌ی فرهنگی هنری گوته آلمان و گالری محسن به عکاسان ایرانی اختصاص داده است. این نشریه در فراخوان هر یک از شماره‌های خود تم خاصی را برای عکاسان برمی‌گزیند که در این شماره موضوع «داخلــی: حریـم، هویــت، دوگانــگی» به صورت فراخوانی برای عکاسان ایرانی اعلام شده بود. 

پس از ارزیابی هیات انتخاب و داوری نهایتا ۱۳ مجموعه‌ عکس‌ از ۱۴ عکاس ایرانی برای چاپ در شماره‌ی هشتم این مجله برگزیده شده است. «به روایت یک شاهد عینی» از آزاده اخلاقی، «راهی به دنیای درون آن‌ها» از کاوه بغدادچی، «خروج شیرین و فرهاد» از بابک کاظمی، «مربع سکوت» از داریوش کیانی، «تهران» از رضا ناجی، «ما در جامعه‌ای پارادوکسیکال زندگی می‌کنیم» کار مشترک علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده، «زندگی در جنگ» از مجید سعیدی، «برداشت دوم» از مهرداد عسگری طاری، «در سومالی» از مهدیه میرحبیبی، «خاطرات داخلی» از آرش فشارکی، «Repulsion» از عطا محمدی، «Me-ror» از نیکو ترخانی و «پشت در‌ها» از غلامرضا یزدانی مجموعه‌های منتخب هیات ارزیابی و سردبیران مجله‌ی PIX برای شماره‌ی ویژه‌ی ایران هستند. 

اکنون فریم‌های برگزیده‌ای از هرکدام از این ۱۳ مجموعه به منظور معرفی این شماره از مجله‌ی PIX، که به زودی منتشر می‌شود، به میزبانی گالری محسن در تهران به روی دیوار می‌روند. همچنین قرار است نسخه‌ی کاملی از این مجموعه‌ها با همکاری موسسه‌ی گوته به عنوان بخشی از فستیوال جهانی عکس دهلی‌نو از ۵ تا ۱۹ مهرماه ۹۲ به نمایش گذاشته شوند. آئین رسمی رونمایی از هشتمین شماره‌ی مجله نیز جمعه ۲۹ شهریورماه سالجاری در محل شعبه‌ی انیستیتو گوته در شهر دهلی‌نو برپا خواهد شد. 

گفتنی‌ست شماره‌ی هشتم این مجله‌ی معتبر بین‌المللی عکاسی علاوه بر آثار عکاسان یادشده دربرگیرنده‌ی یادداشت‌ها و مقالاتی از مهدی مقیم‌نژاد، آزاده اخلاقی، مهرداد افسری، تورج خامنه‌زاده، مینا کندسمی، دیپانکار خیوانی، مونیکا مدی، احسان رسول‌اف، سارا ریحانی، راحول سانی، صالح تسبیحی و نیوشا توکلیان پیرامون موضوع این شماره خواهد بود. 

در بخشی از توضیحات فراخوان شماره‌ی هشتم پیرامون موضوع تعیین شده یعنی «داخلــی: حریـم، هویــت، دوگانــگی» آمده است: «این عنوان برگرفته از اصطلاحی متعارف در سینما و معماری است که به کمک آن فضاهای داخلی از فضاهای خارجی جدا می‌شود. اما می‌توان این مفهوم را به موقعیت مشخصی که در ارتباط درونی‌تر با یک فرد یا موقعیت اجتماعی بروز می‌کند، تعمیم داد. […] آن‌چه که ممکن است به عنوان محدودیت‌های عمومی تلقی شود، اغلب به درون‌ریزی‌های شخصی یا انزوایی گسترده ختم می‌شود که افراد را به درون محدوده شخصی خودشان سوق می‌دهد؛ به اندرون خانه‌هایشان یا حتی محلی که در آن کار می‌کنند. چنین شرایطی، مرزهای نامطمئنی را بین هر «فرد» و «دیگران» ی قرار می‌دهد که پیوسته زندگی مادی و معنوی خود را بازتعریف می‌کنند تا به نوعی دگرگونی شخصی، اجتماعی و ماهوی برسند…» 

پیکس فصل‌نامه‌ای موضوعی است که با حمایت انیستیتو گوته آلمان در هند منتشر می‌شود و در هر شماره مفهومی را کاوش می‌کند و به بینندگان و مخاطبان امکان می‌دهد تا ذهنیت عکاس و فریم‌بندی زمان و مکان دوربین را به چالش بکشند. این فصل‌نامه نه تنها به دنبال ارائه‌ی عکاسی در قالب‌های زمانی، فضایی و تاریخی است بلکه به روش‌های شخصی، خودآگاهانه و زیبایی‌شناختی نیز علاقه‌مند است. پیکس نگاهی دارد به عکاسی در زمان حاضر و نسلی که تحت تاثیر رسانه‌ها قرار گرفته است. این فصل‌نامه که به طور جدی به عکاسی می‌پردازد سعی دارد در هر شماره فضایی فراهم آورد تا حدود ۱۰ عکاس معاصر بتوانند مجموعه عکسی از خود را در قالبی حرفه‌ای ارائه نمایند. آرشیو شماره‌های گذشته‌ی این نشریه در اینجا قابل دسترسی است. 

گشایش: جمعه ۲۵ مردادماه ۹۲ – ساعت ۱۶ تا ۲۱
نمایشگاه تا ۶ شهریورماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۴ تا ۲۱ دایر است. 
گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است. 
گالری محسن، بزرگراه مدرس شمال، خیابان ظفر، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، مینا شرقی، پلاک ۴۲