دبیر کل ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از حضور داوران خارجی در چهار رشته‌ی این جشنواره از جمله در بخش عکاسی خبر داد.
   سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل این دوره از جشنواره‌ی تجسمی فجر، در جلسه‌ی شورای دبیران جشنواره گفت: «قصد داریم امسال در چهار رشته کاریکاتور، عکاسی، پوستر و تصویرسازی که به صورت بین‌المللی برگزار می‌شوند از داوران خارجی در کنار داوران ایرانی دعوت کنیم تا بخش بین‌الملل جشنواره تقویت شود.» در ادامه‌ی این جلسه دبیران رشته‌های مختلف جشنواره از جمله حسن غفاری، دبیر بخش عکاسی، نظرات و پیشنهادات خود را درباره‌ی برگزاری هر چه بهتر ششمین جشنواره‌ی بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بیان کردند.
  گفتنی‌ست ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در بخش ملی در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی، نگارگری، مجسمه‌سازی و در بخش بین‌الملل در رشته‌های کاریکاتور، عکاسی، پوستر و همچنین بخش مکمل (فیلم‌های مستند تجسمی و نشست‌های تخصصی) برگزار می‌شود. بخش عکاسی این مسابقه به صورت مستند با موضوع «امید و شادی‌های زندگی» برپا می‌شود و عکاسان می‌توانند با مطالعه‌ی فراخوان و ثبت‌نام در وبسایت جشنواره تا روز جمعه ۲۹ آذرماه ۹۲ نسبت به ارسال آثار خود اقدام کنند.