چند سالی ا‌ست که «حرفه: هنرمند» در کنار سایر فعالیت‌های مجله، در آستانه‌ی سال نو تقویم‌هایی منتشر می‌کند برای آنان‌که دوست دارند این یادآور تاریخ در طول سال، برایشان رنگ‌ و بویی از هنر هم داشته باشد. 

این‌بار تصمیم گرفته‌ایم تا تقویم‌هایمان را نه‌ فقط بنا به نظر خودمان، که با مشارکت فعال مخاطبانمان طراحی کنیم. داستان ما از این قرار است که دوست داریم هرکس (از هنرمندان و نویسنگان آشنا گرفته، تا مخاطبانی که شاید هنوز با آنها آشنا نشده باشیم) یک اثر هنری مورد علاقه‌اش را انتخاب کند (اثری که بتوان تصویر آن‌ را در تقویم منتشر کرد) و چند سطری درباره‌اش بنویسد، از اینکه چه احساسی نسبت به آن اثر دارد، چطور با آن ارتباط برقرار می‌کند، چرا اینقدر دوستش دارد. 

خلاصه قرار است هرکس از نگاه شخصی‌اش به اثری که دوستش دارد بنویسد و تجربه‌ی شخصی خود از مواجهه با آن اثر را با دیگران تقسیم کند. به این ترتیب تقویم سال آینده‌ی ما مجموعه‌ای خواهد بود از تصاویر آثار هنری که خود شما انتخاب کرده‌اید، به اضافه‌ی متن‌هایی که درباره‌ی این آثار نوشته‌اید. از شما می‌خواهیم در این کار همراه ما باشید و با انتخاب یک اثر و نوشتن درباره‌ی آن تقویم سال آینده را تکمیل کند. شرایط شرکت در این فراخوان به شرح زیر است: 

۱. نوشته‌ها می‌باید حداکثر ۱۵۰ کلمه باشند؛ به دلیل محدودیت اندازه‌ی تقویم امکان چاپ متن‌های بیشتر از ۱۵۰ کلمه وجود ندارد. 
۲. آخرین روز برای تحویل متن‌ها ۲۱ شهریورماه ۹۲ است. (تا ۱۵ مهر تمدید شد)
۳. انتخاب تصاویری که متناسب با یک تقویم باشند. 
۴. در انتخاب موضوع اثر محدودیتی وجود ندارد، تصویر انتخابی شما می‌تواند، عکس، نقاشی، صحنه‌ای از یک فیلم یا… باشد. تنها باید تصویری از آن جهت چاپ در تقویم موجود باشد. 
۵. اولویت با کسانی است که تصاویر خود را زودتر انتخاب نمایند. بنابراین چنانچه قصد همکاری دارید پیش از آغاز به کار تصویر انتخابی خود را برای ما بفرستید تا تصویر به نام شما ثبت شود. 
۶. تصاویر انتخابی خود را به ایمیل زیر ارسال کنید: 
kianafrh@yahoo.com

۷. برای شرکت در برنامه‌ی تقویم امسال محدودیت سنی، تحصیلی یا شغلی وجود ندارد. از تمام شما که این متن را می‌خوانید دعوت می‌کنیم تا در این پروژه همراه ما باشید. 
۸. ابعاد عکس باید برای چاپ در ابعاد ۱۳×۱۳ سانتیمتر مناسب باشد. 
۹. لطفا توجه داشته باشید که به دلیل محدودیت تعداد (۳۶۵ نفر) ممکن است تمامی متن‌هایی که به دست ما می‌رسند برای چاپ انتخاب نشوند. 
۱۰. محدودیتی در انتخاب آثار (ایرانی یا خارجی) وجود ندارد. 
۱۱. مشخصات اثر هنری با دقت باید نوشته شود (نام هنرمند / عنوان اثر / سال تولید) 
۱۲. لطفا ترجیحا از آثار شناخته‌شده‌تر برای انتخاب استفاده کنید. 
۱۳. تا حد امکان آثار خود را برای نوشتن انتخاب نکنید. 
۱۴. در پایان پروژه، تقویمی برای شما به عنوان هدیه‌ای از طرف «حرفه: هنرمند» ارسال خواهد شد.