آموزشگاه سایت عکاسی در ترم تابستان جاری دوره‌ی جدید کلاس «عکاسی پرتره» را از یکشنبه سوم شهریورماه ۹۲ به صورت حضوری توسط عاطفه حقیقی برگزار می‌کند. 

شناخت ابزارهای اصلی در عکاسی پرتره، آشنایی با زیرشاخه‌های رایج عکاسی پرتره، معرفی شاخه‌های معمول عکاسی پرتره چون پرتره‌های یادگاری، پرتره شخصیت‌ها، عکاسی مد، لایف استایل، مدلینگ و… با ذکر تعاریف و نمایش تصاویر، بررسی پزهای مختلف، بحث و گفتگو در خصوص چگونگی بهره‌گیری از حرکات سوژه در مقابل دوربین، تکنیک‌های اصلی نورپردازی پرتره در داخل و خارج از استودیو، بررسی انواع بک‌گراندها و آکساسوارهای صحنه، معرفی ویژگی‌های پس‌زمینه‌های گوناگون و لوازم تزئینی صحنه و بررسی شکل استفاده بهینه از آنها از طریق نمایش تصاویر، بررسی نقش پوشش و گریم در عکاسی پرتره و نمایش تصاویر مربوطه در خصوص نقش محتوایی گریم لباس در شاخه‌های مختلف عکاسی پرتره از مباحث مطرح در این دوره‌ی آموزشی خواهد بود. 

در اکثر جلسات این دوره نیمی از وقت کلاس به مباحث تئوری و نمایش تصویر و نیم دیگر به نورپردازی به صورت عملی اختصاص خواهد داشت. مدرس این کلاس عاطفه حقیقی، دارای مدرک کار‌شناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر است که ضمن برخورداری از تجربه‌ی ۱۳ سال سابقه عکاسی تخصصی پرتره در استودیو حرفه‌ای از سال ۱۳۸۰ تاکنون مدرس عکاسی پرتره – عکاسی رنگی و فنون نرم‌افزاری در دانشگاه هنر تهران بوده است. 

کلاس «عکاسی پرتره» یک روز در هفته (روزهای یکشنبه از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰) در ۱۰ جلسه برگزار می‌شود و شهریه‌ی آن ۳۰۰ هزار تومان است. علاقه‌مندان به شرکت در این کلاس می‌توانند برای اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به اینجا مراجعه و یا با شماره ۸۸۱۰۶۱۴۲ تماس بگیرند. 

شایان ذکر است آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای در ترم تابستان ۹۲ به غیر از دوره آموزشی «عکاسی پرتره» کلاس‌های دیگری را نیز برگزار می‌کند. هنرجویان و کلیه‌ی علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از فهرست و اطلاعات برگزاری کلاس‌ها یا ثبت‌نام در آنها به اینجا مراجعه کنند.