نمایشگاهی از آثار مهدی منعم با عنوان «قربانیان جنگ، سفیران صلح» از چهارشنبه ۱۳ شهریورماه ۹۲ به میزبانی گالری محتشم در ارومیه برگزار می‌شود. 

  آثار این نمایشگاه در قالب ۲۰ عکس در اندازه ۱۰۰×۷۰ سانتیمتر تلاش دارد تاثیرات مخرب جنگ را در معصومیت چهره انسان‌های بی‌گناه جستجو کرده و پیامدهای ناشی از آن را هشدار دهد. همچنین طبق اعلام مسئولین گالری محتشم نشستی با حضور مهدی منعم در تاریخ ۲۰ شهریورماه جاری از ساعت ۱۷تا ۱۹ در محل گالری برپا خواهد شد. گفتنی‌ست این نمایشگاه پیش از این با حمایت سازمان صلیب سرخ جهانی در گالری راه ابریشم به نمایش درآمده و نسخه‌ی کاملتری از آثار آن در قالب کتاب «قربانیان جنگ» هم به چاپ رسیده است. 

 در قسمتی از یادداشت عکاس برای این نمایشگاه آمده است: «سال‌ها پیش زمانی که جنگ عراق علیه ایران ادامه داشت، شهر دزفول هدف موشک‌های عراقی قرار گرفت. من برای تهیه عکس به آن شهر رفتم. پیرزنی ازحمله موشکی جان سالم به در برده و با وسایل زندگانی‌اش که در بغچه‌ای پیچیده بود در ویرانه‌ای که ساعاتی پیش محل زندگی‌اش بود نشسته و با نگاه خشم‌آلود به آینده می‌اندیشید. من هرگز خشم نگاه آن پیرزن را از یاد نبرده‌ام. همینطور ضجه‌های اهالی کوی نصر تهران که پس از بمباران، چشم از آوارهای فرو ریخته بر ساکنان یک خانه برنمی‌داشتند را هنوز هم به خاطر دارم. شاید نگاه آن پیرزن نجات‌یافته دزفولی و چشمان به آوار دوخته ساکنان کوی نصر تهران انگیزه‌ای شد تا از درد و رنج قربانیان غیرنظامی جنگ عکاسی کنم. 
 من سال‌ها درد بی‌خانمانی و آوارگی انسان‌های بی‌دفاع را به چشم دیده‌ام و با عکاسی از غیرنظامیان زخم خورده از جنگ، تلاش می‌کنم تا شاید انسانهای کمتری در جنگ و ستیز‌ها به مصیبتی که هم‌میهنان من به آن دچار شدند مبتلا شوند. شاید نمایش هر چه بیشتر این عکس‌ها تلنگری به وجدان‌های بشری وارد کند تا برای برقراری صلح و آرامش جهانی تلاش کنند و همچنین به جنگ افروزان توجه دهد تا قوانین بین‌المللی حقوق بشر و کنوانسیون ۱۹۴۹ ژنو که تاکید به عدم حمله به غیرنظامیان دارد را رعایت کنند.» 

گشایش: چهارشنبه ۱۳ شهریورماه ۹۲ – ساعت ۱۷تا ۲۱
نمایشگاه تا ۲۰ شهریورماه جاری هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ دایر است. 
گالری محتشم، ارومیه، خیابان برق، بین فلکه خیرین و چهارراه عمار، برج برق