نمایشگاهی از عکس‌های حسین شفیع‌نیا با عنوان «ایران: نگاهی دیگر» از ۲۹ شهریورماه ۹۲ در شهر هانوفر، واقع در شمال آلمان، گشایش می‌یابد. 

   این نمایشگاه با هدف نشان دادن طبیعت ایران و زیبایی‌های آن تا ۱۸ مهرماه سالجاری در محل موسسه فرهنگی هنری کارگاه در هانوفر برگزار می‌شود و در آن ۳۵ اثر از آثار این عکاس ایرانی که در زمینه‌ی عکاسی طبیعت فعالیت می‌کند در اندازه ۱۰۰×۷۰ سانتیمتر به نمایش درخواهد آمد. 

    ایده این نمایشگاه از کتابی، که اخیرا از این عکاس با نام «رنگ و درنگ» به چاپ رسید، گرفته شد. در قسمتی از مقدمه کتاب «رنگ و درنگ» که توسط شاعر معاصر ایرانی «شمس لنگرودی» نوشته شده، می‌خوانیم: «ما نگاه می‌کنیم بی‌آنکه ببینیم. گوش می‌کنیم بی آنکه دمی بشنویم. از جمله خلاقیت‌های هنرمند، همین به دیده کشیدن واقعیت‌هاست طوری که از فرط لذت زیباشناسانه ناچار به نگاهش شویم. کاری که جناب شفیع‌نیا با طبیعت پیرامونش کرده است. تنها او نبود که از برابر این طبیعت گذشت، اما او بود که این تابلوها را دید. و این یعنی هنر. از درخت، پنجه‌های درخت را دیدن که با تمام توان در خاک پر از برگ‌های زرد ترک خورده فرو رفته است، از خانه‌های فقیرانه، تپه و کوهی یافتن که مشرف به ابرها و آسمان زلال بوده باشد، از دهکده‌ای غرقه در برف دهکده‌ای برگزیدن که جاده خوش‌نمایی مردم را به یکدیگر وصل می‌کند، و چشم‌اندازها و چشم‌اندازهای دیگر. این است بخشی از آن چه‌ها که هنر می‌خوانیم.» 

 حسین شفیع‌نیا متولد ۱۳۵۲ در مازندران است که مدرک فیلمسازی خود را از انجمن سینمای جوان در سال ۷۵ دریافت کرده و از حدود ۱۵ سال پیش تاکنون در کنار فیلمسازی به عکاسی مشغول است. عکس‌ها و فیلم‌های او طی این سال‌ها در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای داخلی و خارجی مختلفی حاضر بوده و جوایزی برای او به ارمغان آورده است.