یکصد و نودمین نمایشگاه موزهٔ عکسخانهٔ شهر با نمایش عکس‌های حسن غفاری تحت عنوان «کهکیلویه و بویراحمد: دههٔ هفتاد» از بعدازظهر یکشنبه پنجم آبان‌ماه ۹۲ گشایش می‌یابد. 

به گفتهٔ حسن غفاری، در این نمایشگاه ۳۰ عکس در ابعاد ۴٠×۶٠ و ۴٠ عکس در ابعاد ١۶×٢١ سانتی‌متر به صورت سیاه و سفید و اسکن نگاتیوهاى دههٔ هفتاد خورشیدی از استان کهگیلویه و بویراحمد به نمایش درمی‌آید. عکس‌های این نمایشگاه مربوط به تکالیف و تمرینات دوران دانشجویی حسن غفاری در زمینهٔ عکاسی مستند اجتماعی است که در دههٔ هفتاد به ثبت رسیده‌اند. این نمایشگاه با حمایت مالى شرکت نیکونگرش برپا شده و توسط عکاس به محقق و نویسندهٔ پیشگام استان کهگیلویه و بویراحمد به نام کى‌عطا طاهرى بویراحمدى تقدیم شده است. 

افشین شاهرودی در یادداشتی با عنوان «عکاسی؛ حافظهٔ تاریخ» برای این نمایشگاه می‌نویسد: «در سال ۱۸۷۶ جان تامپسون با کتاب «زندگی خیابانی در لندن» پا در مسیری در عکاسی گذاشت که امروزه پس از گذشت یک و نیم قرن طیف بسیار وسیعی از عکاسان همواره آن را دنبال می‌کنند. آن کتاب که متن آن را آدلف اسمیت نوشته بود مجموعه عکس‌هایی بود از زندگی روزمره و عادی مردم لندن در عادی‌ترین شرایط موجود. شاید هیچ هنری به قدر عکاسی -که از آن به عنوان حافظه تاریخ یاد می‌شود- نمی‌توانست در آن موقعیت از عهدهٔ این کار به درستی برآید. امروزه عکاسان زیادی در سراسر دنیا به مردم‌نگاری اشتغال دارند. شاخه‌ای از عکاسی مستند که سعی دارد بی‌پیرایه و به دور از تخیل‌پردازی‌های هنری، با صحت و امانتداری زندگی مردم را ثبت و ضبط نموده و شرایط موجود را مستند کند. 

امروزه ما از طریق عکس، با فرهنگ، آداب و رسوم، پوشش و شرایط زندگی پیشینیان آشنا می‌شویم. عکاسی، مستقیما ما را به دل تاریخ برده است. هیچ چیز در تاریخ یک و نیم قرن اخیر جهان نیست که عکاسی آن را برای آیندگان ثبت و ضبط نکرده باشد. ما موظفیم که از نسل خود گزارشی به تاریخ بدهیم. امروز حسن غفاری با دوربین خود که آن را در خدمت ثبت تصویری زندگی عشایر ایران قرار داده سمبل انسان مسئولی است که این وظیفهٔ هنرمندانه را به عنوان عکاس در قالب پروژهٔ عکاسی وسیعی که سال‌هاست بدان اشتغال دارد یعنی عکاسی از عشایر ایران به عهده گرفته و امانتدارانه پیش می‌برد. عکس‌های او در آینده به مانند حافظه‌ای سرشار، اسناد غیرقابل انکاری از زندگی اقوامی است که امروزه در این سرزمین در کنار ما زندگی می‌کنند و در دنیای سیاست‌زدهٔ امروز معلوم نیست در دهه‌های آینده چه سرنوشتی را از سر خواهند گذراند.» 

حسن غفاری متولد ۱۳۴۸ در شهرستان بویراحمد (یاسوج) و دانش‌آموختهٔ مقطع کار‌شناسی ارشد عکاسی در دانشگاه هنر تهران است. وی در زمینهٔ عکاسی مستند اجتماعی به ویژه عکاسی از عشایر ایران فعالیت می‌کند و تاکنون نمایشگاه‌های عکس انفرادی و گروهی بسیاری برپا کرده است. بیش از ۳۰ جایزه از مسابقات و جشنواره‌های داخلی کسب کرده و برند‌هٔ عناوینی چون جایزهٔ اول نخستین جشنوارهٔ هنرهای تجسمی فجر، برگزیدهٔ دهمین دوسالانهٔ عکس ایران در بخش پرتره، برگزیدهٔ ششمین جشن خانهٔ سینما برای عکس‌های فیلم «ارتفاع پست» بوده است. وی همچنین در سال ۱۹۹۸ لوح تقدیر کمیسیون ملی یونسکو را برای مسابقهٔ عکس مرکز فرهنگی آسیایی یونسکو در ژاپن به دست آورده است. داوری چندین مسابقه عکاسی، تدریس عکاسی محیطی در آموزشگاه سایت عکاسی و برپایی کارگاه‌ها و اردوهای آموزشی عکاسی در سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های حسن غفاری در زمینهٔ عکاسی به شمار می‌رود. وی که دبیری بخش عکس پنجمین جشنواره تجسمی فجر را برعهده داشت امسال و برای ششمین دوره جشنواره تجسمی فجر نیز این مسئولیت را در اختیار دارد. 

گشایش: یکشنبه ۵ آبان‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۵ تا ۱۸
نمایشگاه تا ۱۸ آبان‌ماه سالجاری روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه‌ها از ۹ تا ۱۳ دایر است. 
روزهای جمعه‌ها و تعطیلات رسمی موزه عکسخانه شهر تعطیل است. 
موزهٔ عکسخانه شهر، میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌شیراز، بوستان بهار‌شیراز