نمایشگاهی از عکس‌های امید سریری تحت عنوان «بعد از صداها» از عصر جمعه ۱۰ آبان‌ماه ۹۲ در نگارخانه‌ی فردوسی جهاد دانشگاهی مشهد گشلیش می‌یابد.

   در این نمایشگاه ۲۸ تک عکس و یک مجموعه عکس که حاصل کارهای عکاس در ۵ سال اخیر در حوزه‌های عکاسی انتزاعی و چشم‌انداز می‌باشد، به‌نمایش درخواهند آمد. در بخشی از معرفی این نمایشگاه به ‌قلم کیارنگ علایی می‌خوانیم: «طبیعت بی‌جان، مکان‌های متروک، فضاهای بدون نام و شناسه، عناصر تکرارشدنی و مشترک عکس‌های امید سریری هستند و از ورای این موضوعات است که می‌توان گرایشات و علائق عکاس را مورد بازخوانی قرار داد. رویکردی که امید سریری نسبت به ثبت این فضاها در پیش گرفته بیش و پیش از هر چیز رویه‌ای کارتوگرافیک است. این روند بی‌شباهت نیست به سنت سفرهای عکاسی که با هدف نمایش ایدئولوژی خاص عکاس نسبت به مکان‌ها در قرن نوزده رواج داشت. 

    این‌جا نیز در عکس‌های امید سریری پرهیز آگاهانه‌ای از شاعرانگی دیده می‌شود. او در ترکیب‌ها و زبان بصری عکس‌هایش از هرگونه برانگیختن احساس به‌جهت ایجاد ترنم و لذت‌های بصری صرف جلوگیری می‌کند و به تحمیل عقیده خاص خود در مورد مکان‌هایی که به‌ثبت آن‌ها پرداخته، اصرار می‌ورزد. همین کانسپت در عکس‌های طبیعت بی‌جان و چشم‌اندازهای طبیعی عکاس نیز تکرار می‌شود. در هر دوی این دسته‌بندی‌ها عکاس به حضور حداقلی و کوچک موضوعی مدفون شده در تلنبار مدرنیته تأکید می‌کند و با لحنی آرام و بدون هیاهو می‌کوشد تلنگری بر احساس مخاطب وارد کند.»

  گفتنی‌ست عکس‌های این نمایشگاه در اندازه ۷۵×۵۰ سانتی‌متر به‌صورت چاپ بر روی کاغذ ابریشم به‌همراه قاب ارائه می‌شوند و پوستر نمایشگاه توسط محمود بازدار طراحی شده است. امید سریری متولد ۱۳۵۵ در مشهد و دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی عمران است که تاکنون در جشنواره‌های متعدد داخلی حضور داشته و برنده‌ی جوایزی بوده است. 

افتتاحیه: جمعه ۱۰ آبان ۹۲ – ساعت ۱۷ 
نمایشگاه تا ۱۵ آبان‌ماه سالجاری هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۷ تا ۲۰ دایر است.
نگارخانه‌ی فردوسی، مشهد، سه‌راه ادبیات، فرهنگسرای جهاد دانشگاهی