مراسم گشایش نمایشگاه عکس‌های منتخب چهارمین و پنجمین دورهٔ مسابقات عکاسی از سفره‌های حسینی همزمان با آئین اهدای جوایز برگزیدگان ششمین دورهٔ مسابقهٔ عکاسی از سفره‌های افطاری ۱۶ آبان‌ماه ۹۲ در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود. 

  به گزارش روابط عمومی «سایت لقمه» دبیرخانه مسابقات فرهنگی هنری سفره‌های ایرانی اسلامی، مراسم گشایش این نمایشگاه عکس با عنوان «سفره‌‎های حسینی» با حضور علی مرادخانی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پنجشنبه ۱۶ آبان‌ماه ۹۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

   در این نمایشگاه ۶۸ عکس از مراسم نذری امام حسین (ع) از اقصی نقاط ایران و عراق، از آثار عکاسان بر‌نده جایزه، شایسته تقدیر و راه‌یافتگان به نمایشگاه چهارمین و پنجمین دورهٔ مسابقات عکاسی از سفره‌های حسینی و ۱۴ عکس از آثار بر‌تر سه دورهٔ نخست این مسابقه در کنار چهار عکس با موضوع مشابه از یدالله عبدی و محمدمهدی رحیمیان از داوران این مسابقه و محمدصالح حجت الاسلامی دبیر این مسابقات به نمایش درمی‌آیند. 

  گفتنی‌ست در بخش دیگری از این مراسم نیز جوایز برگزیدگان و شایستگان تقدیر ششمین دورهٔ مسابقهٔ عکاسی از سفره‌های افطاری که دو ماه پیش برگزار شده بود، اهدا خواهد شد. بنابراین احسان کمالی از بجنورد، امیر عنایتی از تربت حیدریه و لقمان رحیمی از بوکان به عنوان حائزان رتبه‌های اول تا سوم در بخش عمومی، جوایز نقدی به همراه دیپلم افتخار این مسابقات را دریافت می‌کنند و لوح تقدیر این بخش نیز به عبدالله حیدری از تهران اهدا می‌شود. همچنین مهران مافی بردبار از قزوین عکاس برگزیدهٔ بخش ویژه این دوره از مسابقه سفره‌های افطاری نیز ضمن دریافت تندیس مسابقات جایزه ۱۵ میلیون ریالی خود را دریافت خواهد کرد و از حمیدرضا بازرگانی از زنجان نیز در بخش ویژه تقدیر خواهد شد. 

   شایان ذکر است پنجمین مسابقه عکاسی از سفره‌های حسینی با داوری یدالله عبدی، امیرعلی جوادیان و محمدمهدی رحیمیان و چهارمین دوره آن با داوری عباس میرهاشمی، مسعود زنده روح کرمانی و محمدمهدی رحیمیان و به دبیری محمدصالح حجت‌الاسلامی به همت سایت لقمه و با حمایت موسسه توسعه هنرهای معاصر معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خدمات فرهنگی ایرانیان برگزار شد.