کارگاه یک روزهٔ آموزش «عکاسی و نورپردازی پرتره» ۳۰ آبان‌ماه ۹۲ توسط رامین کاکاوند با همکاری حوزه هنری اصفهان در این شهر برگزار می‌شود. 

  طبق اعلام برگزارکنندگان، نحوهٔ صحیح و اصولی نورپردازی پرتره در آتلیه و فضای باز، چگونگی فیگوردهی اصولی و درست به سوژه، مدیریت رنگ تصاویر و پردازش تصاویر RAW با نرم‌افزار و نحوهٔ به کارگیری از حداکثر قابلیت‌های تجهیزات در نورپردازی آتلیه و فضای باز محور مباحث مطرح در این کارگاه را تشکیل می‌دهد. 

 این کارگاه به منظور شناخت بیشتر و کاربردی نور و ادوات نورپردازی در عکاسی پرتره برپا می‌شود و ابتدا به مبانی نور و روش‌های صحیح نورسنجی، تعیین تراز سفیدی، شناخت رنگ نور، کنتراست و انواع منابع نوری پرداخته خواهد شد. همچنین قابلیت‌هایی که هر یک از ادوات نورپردازی در اختیار عکاس می‌گذارد و نحوه به کارگیری آنها برای عکاسی در آتلیه و فضای باز بررسی می‌شود. همچنین مدیریت رنگ تصویر در دوربین و نرم افزار Photoshop و ایجاد پروفایل توسط کالرچارت و در انتها نکاتی دربارهٔ انتخاب فیگور و ژست مناسب نیز بیان خواهند شد. 

   مدرس این کارگاه رامین کاکاوند، مولف کتاب دو جلدی نورپردازی حرفه‌ای در عکاسی، سردبیر فصلنامهٔ آموزشی «نور رویایی» و مدرس عکاسی است. کارگاه یک روزهٔ آموزش «عکاسی و نورپردازی پرتره» پنجشنبه ۳۰ آبان‌ماه ۹۲ از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در مجموعه فرهنگی هنری سوره اصفهان تشکیل می‌شود.

  کلیهٔ عکاسان و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و هزینه ثبت‌نام در این کارگاه با شماره تلفن‌های ۰۹۱۳۲۲۱۲۶۵۷ و ۰۹۳۵۳۹۱۸۸۱۸ تماس بگیرند.