اختصاصی سایت عکاسی – فراخوان شرکت در پنجاه و نهمین دوره مسابقه بین‌المللی عکاسی بنیاد ورلد پرس فتو منتشر شد. شرایط شرکت در این مسابقه که به عنوان یکی از معتبرترین و باسابقه‌ترین رویدادهای عکاسی مستند و فتوژورنالیسم شناخته می‌شود به شرح زیر است: 

۱. ارسال عکس برای این مسابقه به صورت انفرادی یا گروهی میسر است. دبیران سرویس عکس یا ادیتورهای رسانه‌ها می‌توانند به صورت گروهی و از جانب عکاسان رسانه خود اقدام به ارسال عکس کنند. 
۲. شرکت‌کنندگان باید طبق تعریفات اعلامیه فدراسیون جهانی روزنامه‌نگاران عکاس و فتوژورنالیست حرفه‌ای به شمار روند. 
۳. مسابقه در تمام گرایش‌ها و بخش‌های موضوعی در دو بخش تک عکس و مجموعه عکس برگزار می‌شود. 
۴. تمام تک‌عکس‌های ارسالی باید در سال ۲۰۱۳ میلادی گرفته شده باشند. 
۵. در بخش مجموعه عکس، آثار ارسالی برای بخش‌های موضوعی Contemporary Issues، Daily Life، Observed Portraits، Staged Portraits، Nature and Sports Feature می‌توانند پیش از سال ۲۰۱۳ عکاسی شده باشند ولی تاریخ تکمیل مجموعه یا نخستین انتشار رسمی آن باید در سال ۲۰۱۳ باشد. 
۶. هر عکس فقط یک بار امکان شرکت داده شدن در مسابقه را دارد؛ چه به صورت تک عکس و چه در قالب یکی از فریم‌های یک مجموعه عکس. 
۷. هر مجموعه عکس یا گزارش تصویری باید از حداقل ۲ و حداکثر ۱۲ فریم عکس تشکیل شده باشد. 
۸. دستکاری و ویرایش ساختاری در عکس‌ها مجاز نیست و عکاسان تنها می‌توانند در حد استانداردهای پذیرفته شدهٔ عکاسی مستند و فتوژورنالیسم اقدام به ویرایش و ادیت عکس‌ها بکنند. 
۹. ارسال عکس برای این مسابقه تنها از راه آپلود کردن فایل‌ها بر روی سایت رسمی مسابقه میسر است. 
۱۰. برای ارسال آثار باید نخست اقدام به ایجاد یک حساب کاربری بر روی سایت مسابقه کنید. مهلت ارسال درخواست توسط متقاضیان برای ایجاد این اکانت تا ۱۹ دی‌ماه ۹۲ تعیین شده است. 
۱۱. آخرین مهلت ارسال آثار برای مسابقه امسال ۲۵ دی‌ماه ۹۲ است. 
۱۲. عکس‌های ارسالی می‌توانند به صورت تک به تک یا گروهی (در قالب فایل زیپ) روی سایت آپلود شوند. 
۱۳. تا پیش از اتمام مهلت ارسال آثار امکان ویرایش، حذف و اضافه و ادیت عکس‌های آپلودی در اکانت برای هر عکاس وجود دارد. 
۱۴. ضروری است پیش از ارسال آثار برای هر فریم اطلاعات لازم مانند محل، زمان و کشور عکاسی، اطلاعات فنی تصویر و شرح و توضیح آن در  file info آن ذخیره گردد تا پس از آپلود شدن عکس، این اطلاعات به طور خودکار توسط سایت برداشته شود. امکان ادیت یا افزودن دستی این اطلاعات پس از آپلود هم وجود دارد. 
۱۵. کوچکترین ضلع هر عکس ارسالی نباید کمتر از ۳ هزار پیکسل باشد. 
۱۶. هر عکس باید با فورمت JPEG و کیفیتی بین حالت متوسط تا بالا ذخیره شده باشد. 
۱۷. عکس‌های رنگی باید تحت استانداردهای Adobe RGB یا sRGB و عکس‌های سیاه و سفید فقط تحت استاندارد Gamma 2.2 ذخیره‌سازی و ارسال شوند. 
۱۸. آثار ارسالی باید فاقد هرگونه کادر، قاب، حاشیه، پاسپارتو یا لوگو و آرم باشند. 
۱۹. شرکت در این مسابقه رایگان است و هزینه‌ای در برندارد. 
۲۰. متقاضیان شرکت در این مسابقه می‌توانند برای باز کردن اکانت کاربری، آگاهی از تعریف دقیق دسته‌بندی‌های موضوعی یا کسب اطلاعات بیشتر درباره فراخوان به اینجا مراجعه کنند.