گالری آرته از عصر جمعه ۱۵ آذرماه ۹۲ میزبان نمایشگاه انفرادی عکس سینا ممتحنی با عنوان «تهران فراموش‌شده» می‌شود. 

  در متن معرفی این نمایشگاه به قلم عکاس آمده است: «نگاه کردن به تصویر تهران امروز، فکر کردن به این شهر، نوشتن از این شهر و در هرکجا که اسم این شهر وجود داشته باشد پر است از ماشین. ماشین‌ها در ترافیک، ماشین‌های له‌شده کنار اتوبان، ماشین‌های بی‌اعصاب. تهران این روز‌ها پر است از تصویر، صدا و حتی فکر ماشین. شلوغ، پر‌سروصدا، و نفس‌گیر. اما شب‌ها در نبود هیاهوی روز، روی دیگری از ماشین‌های تهران در گوشه و کنار شهر باقی می‌ماند. رویی که دیگر آنقدر‌ها محسوس نیست و باید به دنبالش باشی تا ببینی. 

  من در تهران پرآشوب آن سال، زمانی که هنوز می‌شد بدون ترس از موجودی ناشناخته دوربین به دست گرفت، شب‌ها به امید دیدن آن روی بی‌هیاهو به خیابان می‌رفتم و در انتهای کوچه‌های بن‌بست، در لابلای پارکینگ‌های متروک، شکوه و عظمتی از دست رفته را می‌جستم که انگار از زمانی دیگر با من صحبت می‌کردند. روایت این ماشین‌های فرامو‌ش شده، روایتی غم‌انگیز از دیروز است. دیروزی که جز در لابلای سطور رمان‌ها، فیلم‌فارسی‌ها و عکاس‌خانه‌های قدیمی شهر نشانی از آن نمی‌بینم. اینجا شما شاهد تکه‌ای از آن دیروز هستید که ناگهان در گوشه‌ای از خلوت شبانه خیابان‌های تهران گلوی مرا گرفته و به یادم آورده که دیروز چطور بوده و امروز چطور است. بعید است این نوستالژی بی‌فایده نسبت به گذشتهٔ از دست رفته، که لابد بهتر از امروز بوده است (!) به این زودی‌ها دست از سر ما بردارد. 
 هنوز هم اینجا هستم با شهری که هر روز بلند‌تر می‌شود، کوچه‌هایی که هر روز شلوغ‌تر می‌شوند و نفسی که هر روز تنگ‌تر می‌شود، اما حسرت همه آن گذشته‌ها هنوز گاهی در انتهای کوچه‌ها‌ی بن‌بست، در ته‌توی پارکینگ‌های متروک به آرامی به ما لبخند می‌زند که شاید آینده به گذشته نزدیک‌تر باشد…. چه ساده‌ایم ما.» 

گشایش: جمعه ۱۵ آذر ۹۲ – ساعت ۱۶ 
نمایشگاه تا ۲۱ آذرماه جاری هر روز از ساعت ۱۶ تا ۲۰ دایر است. 
نگارخانه آرته، خیابان ملاصدرا، شیراز جنوبی، پایین‌تر از همت، بلوار علی خانی، ۲۰متری گلستان، ۱۲متری دوم، پلاک ۳