دبیرخانهٔ جشنوارهٔ سراسری عکس «خانهٔ دوست» پس از اعلام فراخوان جشنواره و موضوعات تعیین شده، جهت برخورداری عکاسان غیرمشهدی از امکان ارتباطگیری بهتر و بیشتر با موضوع، اقدام به برگزاری دو اردوی عکاسی برای عکاسان منتخب از سراسر کشور می‌کند. جهت ثبت‌نام برای این اردوها خواهشمند است مفاد ذیل را به دقت مطالعه فرمایید: 

۱. این فراخوان مربوط به عکاسان غیرمشهدی است. یعنی عکاسانی که صرف‌نظر از محل تولدشان، در حال حاضر ساکن مشهد نیستند. 
۲. عکاسان مشهدی در فراخوان‌های بعدی جهت دریافت مجوز و کارت عکاسی دعوت خواهند شد. 
۳. عکاسان مدعو در این اردو میهمان جشنواره هستند و هزینه‌های اقامت در هتل سه ستاره و خوراک آن‌ها بر عهدهٔ جشنواره است. 
۴. این اردو با حضور سه استاد راهنما (آقایان محسن بایرام‌نژاد، کاوه بغدادچی و مهدی وثوق‌نیا) برگزار می‌شود. اساتید این اردو از نسل جوان و پیشروی عکاسی ایران انتخاب شده‌اند و در طول اردو‌ آمادهٔ مشورت دادن، بررسی عکس‌ها، ایده‌ها و هرگونه تبادل آرا و نظر درباره کیفیات بصری و محتوایی موضوع و آثار ثبت شده توسط عکاسان میهمان هستند. عکاسان منتخب دعوت شده به اردو می‌توانند بنابر اختیار و صلاحدید خود از نظر این استادان راهنما استفاده کنند. 
۵. اردوها از روز یکشنبه ۱۵ دی‌ماه ۹۲ تا روز شنبه ۲۱ دی‌ماه ۹۲ طی دو نوبت برگزار خواهند شد و عکاسان منتخب تنها در یکی از دو اردوی ذکر شده که تاریخ آغاز آنها به ترتیب ۱۵ و ۱۸ دی‌ماه سالجاری است، دعوت خواهند شد. (هر اردو چهار روز و سه شب خواهد بود). لذا قبل از ثبت‌نام و ارسال رزومهٔ فعالیت‌ها، از امکان سفر به مشهد در تاریخ‌های ذکر شده حصول اطمینان شود. 
۶. عکاسان سراسر ایران (غیر از ساکنین مشهد) که تمایل به حضور در این اردو دارند، می‌توانند در این فراخوان ثبت‌نام کنند. نحوهٔ اعلام تمایل برای حضور در اردو به این شکل است که متقاضیان باید ابتدا در سایت رسمی جشنواره ثبت نام اولیه نموده و پس از تکمیل مراحل عضویت، با ورود به پنل کاربری، در قسمت «ثبت‌نام اردوی کشوری»، رزومهٔ کامل فعالیت‌های عکاسی خود را در باکس در نظر گرفته شده درج و ارسال کنند. لطفا توجه فرمایید که عضویت در سایت به معنای شرکت در اردوها نیست و برای شرکت در اردو باید حتما رزومهٔ خود را ارسال کنید. 
۷. دبیرخانهٔ جشنواره از میان رزومه‌های دریافتی، حداکثر ۶۰ عکاس را برای این اردوها گزینش خواهد کرد. بدیهی است از آنجا که انتخاب عکاسان میهمان بر اساس شرح فعالیت‌ها و رزومهٔ ارسالی از سوی متقاضیان خواهد بود، دقت در تنظیم آن الزامی است. 
۸. مهلت ارسال رزومه‌ها از طریق سایت جشنواره، از لحظهٔ انتشار این فراخوان تا پایان روز دوشنبه ۲۵ آذرماه ۹۲ خواهد بود. 
۹. اسامی منتخبین مدعو به این اردو، روز چهارشنبه ۲۷ آذرماه ۹۲ در سایت جشنواره و سایت عکاسی اعلام خواهد شد. پس از آن، عکاسان میهمان، دعوت‌نامه و توضیحات لازم را از طریق پست الکترونیک دریافت خواهند کرد.