دبیرخانه جشنواره‌ی سراسری عکس «خانه‌ی دوست»، که پیش از این فراخوان اردوهای عکاسی برای عکاسان غیرمشهدی را منتشر کرده بود، هم‌اکنون در فراخوانی دیگر شرایط دریافت مجوز عکاسی برای عکاسان ساکن مشهد را نیز اعلام کرد.  

 بر این اساس عکاسان محترم مشهدی (یا ساکن شهر مشهد) که مایل به تهیهٔ عکس برای شرکت در جشنوارهٔ عکس «خانه دوست» هستند، می‌توانند جهت دریافت مجوز عکاسی، ایمیلی به نشانی الکترونیکی info@festival.aqart.ir ارسال کنند و در متن ایمیل حتما نام و نام خانوادگی، شمارهٔ ملی و شمارهٔ موبایل خود را قید نمایند. 

 سپس متعاقب این درخواست در یکی از روزهای شنبه یا سه‌شنبهٔ پیش رو با مراجعهٔ حضوری به دبیرخانهٔ جشنواره به نشانی: مشهد، خیابان احمدآباد، عدالت ۱۸، پلاک ۱/۹، موسسهٔ آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، با به همراه داشتن یک قطعه عکس پرسنلی، کارت عکاسی و مجوز خود را دریافت کنند. دبیرخانه‌ مسابقه از تمامی عکاسان واجد شرایط خواهشمند است پیش از اقدام برای درخواست مجوز، مفاد فراخوان ذیل را به دقت مطالعه فرمایند: 

یک- مجوز عکاسی صادر شده تنها برای منطقهٔ ثامن شهرداری مشهد است و فاقد هرگونه ارزش برای عکاسی از اماکن خاص نظیر مراکز نظامی، انتظامی، دولتی و سیاسی خواهد بود. 
دو- مدت اعتبار این مجوز از لحظهٔ صدور به مدت ۱۰ روز است و پس از آن در صورت درخواست عکاس، تمدید و مجوز جدیدی صادر می‌شود. 
سه – برای درخواست مجوز نیاز است فرد درخواست‌کننده ابتدا در سایت جشنواره عضو شده و حساب کاربری خود را فعال کند. 
چهار- دریافت‌کنندهٔ مجوز از لحاظ اخلاقی ملزم به ارائهٔ آثار خود به جشنوارهٔ سراسری عکس خانه دوست در تاریخ مقرر در فراخوان (یعنی حداکثر ۳۰ دی‌ماه ۹۲) است. 
پنج – رعایت موازین اسلامی و اخلاقی حین عکاسی بر عهدهٔ شخص عکاس است. 
شش – این مجوز برای شخص درخواست‌کننده صادر می‌شود و در حین عکاسی فقط برای یک نفر (عکاس) دارای اعتبار است و شامل افراد همراه ایشان نخواهد شد. 
هفت – به منظور دریافت مجوز عکاسی، فقط فرد درخواست‌کنندهٔ مجوز می‌بایست روزهای شنبه یا سه‌شنبه هر هفته در ساعات کاری دبیرخانه (۹ تا ۱۴) شخصاَ به دبیرخانه مراجعه کرده و با به همراه داشتن یک قطعه عکس پرسنلی، نسبت به دریافت مجوز و کارت عکاسی صادر شده اقدام کند. 
هشت – دبیرخانه از ارائه مجوز و کارت عکاسی افراد به سایرین و یا ارائه مجوز در غیر از روزها و ساعات تعیین شده معذور است.