مهلت ارسال آثار به ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر تا هفتم دی‌ماه ۹۲ تمدید شد. همچنین دبیرخانهٔ جشنواره در اطلاعیهٔ جداگانه‌ای اسامی هیات انتخاب و داوران ایرانی رشتهٔ عکاسی را اعلام کرد. 

   به گزارش روابط عمومی ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، نشست خبری این دوره صبح دوشنبه ۱۵ آذرماه جاری با رونمایی از پوستر جشنواره در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. سیدعباس میرهاشمی، دبیرکل جشنواره در این نشست با اعلام خبر تمدید مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار برای جشنوارهٔ ششم تا هفتم د‌ی‌ماه ۹۲ گفت: «تاکنون ۲۶۹۰ نفر در سایت ثبت‌نام کرده‌اند و ۴۸۸۳ اثر هم دریافت شده است. همچنین ۸۲ شرکت‌کننده خارجی از ۴۶ کشور هم تاکنون برای مسابقه امسال ثبت‌نام انجام داده‌اند. حدود ۶۰ درصد از کل شرکت‌کنندگان امسال نیز برای نخستین بار است که در جشنواره فجر شرکت می‌کنند.» 

 در ادامه این نشست مسعود زنده‌روح کرمانی، دبیر هنری ششمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، درباره برگزاری این رویداد گفت: «انتخاب اولیه آثار در رشته‌های سراسری از ۱۵ دی‌ماه و مرحله نخست انتخاب نهایی آثار بخش بین‌الملل از ۲۱ دی‌ماه و مرحله دوم آن از ۲۸ دی‌ماه ۹۲ آغاز می‌شود. فهرست آثار نهایی راه‌یافته به جشنواره نیز اوایل بهمن‌ماه امسال معرفی شده و جشنواره از ۱۴ بهمن‌ماه تا پنجم اسفندماه ۹۲ برگزار خواهد شد.» 

  همچنین دبیرخانهٔ ششمین جشنوارهٔ هنرهای تجسمی فجر در اطلاعیه‌ای هیات انتخاب و داوران ایرانی رشته‌های عکاسی و پوستر را معرفی کرد. بر این اساس، سیف‌الله صمدیان، محسن راستانی و عباس کوثری انتخاب آثار رشتهٔ عکاسی را برعهده خواهد داشت که در گرایش مستند با موضوع «امید و شادی‌های زندگی» برگزار می‌شود. گفتنی‌ست داوری نهایی آثار توسط این سه عکاس ایرانی و دو داور خارجی انجام خواهد شد که اسامی داوران خارجی به زودی اعلام خواهد شد. 

 گفتنی‌ست کلیهٔ متقاضیان شرکت در ششمین جشنوارهٔ بین‌المللی هنرهای تجسمی می‌توانند تا هفتم دی‌ماه ۹۲ در وبسایت جشنواره ثبت‌نام و از طریق همین سایت آثارشان را ارسال کنند.