نمایشگاه انفرادی عکس ساسان ابری با عنوان «زرد خفته» از عصر جمعه ششم دی‌ماه ۹۲ در گالری آران گشایش می‌یابد. 

    در این نمایشگاه ۲۲ عکس به نمایش در‌می‌آید که هر یک در ابعاد و با تکنیک گوناگون (عکاسی پولاروید و چاپ دستی) ارائه می‌شوند؛ کوچک‌ترین آنها در ابعاد ۲۴×۲۴ سانتیمتر و بزرگترین آنها در ابعاد ۲۶۰×۱۱۰ و ۱۷۰×۸۲ سانتیمتر خواهد بود. 

  ساسان ابری در بیانیه‌ای برای این آثار می‌نویسد: «درگوشه کنار این کلانشهر، پرآشوب و مدام درحال تغییر، که به نامِ توسعه کالبد تاریخی‌ش را شخم می‌زند، از بین می‌برد، آن را تکه‌تکه می‌کند و چیزی بر جای نمی‌گذارد جز مخلوقی عجیب، معدودی درخت سرک کشیده‌اند. درختانی اغلب از نوع کاج که انگار در سایهٔ خود چیزی را پنهان کرده و از آن محافظت می‌کنند. آنها پاسدار گذشته‌اند‌، پاسدار حجم‌هایی در قلمرو زمان از دست رفته، زمانی که هنر در چینش و بالا رفتن جزیی‌ترین آجر‌ها نیز رعایت می‌شد. آجرهای زرد، خفته در دیوارهای ساکت نا‌مسکون کاج‌ها نشان اصلی این خانه‌‍‌ها هستند. آنها از دور خبرت می‌کنند که سازه‌ای را دوره کرده و در پناه گرفته‌اند، سازه‌ای خفته. 

  حجم‌هائی از نفس افتاده اما زیبا که هویت دارند، که زنده‌اند. صدایی از آنها به گوش می‌رسد. صدای زردکمرنگ. صدای کلاغ‌ها و گنجشکان، صدای رعد و برق و شره‌های بی‌امان باران، صدای بوق‌های متوالی چند نسل اتومبیل و بلدوزرها، صدای اره برقی‌ها و هجمهٔ خشمگین آهن و سیمان که نزدیک و نزدیکتر می‌شوند…» 

  ساسان ابری متولد ۱۳۶۳ در تهران است و در زمینهٔ عکاسی و ساخت ویدئوآرت فعالیت دارد. عکس‌های او تاکنون در چند نمایشگاه گروهی در گالری‌های آران، گلستان، راه ابریشم، ماه‌مهر و همچنین در یازدهمین دوسالانهٔ عکس ایران به نمایش درآمده است. 

گشایش: جمعه ششم دی‌ماه ۹۲ – ساعت ۱۶ تا ۲۰
نمایشگاه تا ۱۸ دی‌ماه ۹۲ جاری از ساعت ۱۱ تا ۱۹ دایر است. 
گالری جمعه‌های غیرافتتاحیه تعطیل است. 
گالری آران، خردمند شمالی، کوچهٔ دی، شماره ۱۲